پوشش رایگان ۷۰ درصد متقاضیان آزمون وسع بیمه سلامت در خراسان جنوبی

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از پوشش رایگان ۷۰ درصدی متقاضیان آزمون وسع بیمه سلامت در استان خبر داد.

اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: سازمان بیمه سلامت یک نهاد مردمی است، ولی در عین حال یک سازمان دولتی است که هر ایرانی حتی اتباع خارجی را می‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد.

او با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت به دنبال عدالت در خدمات بیمه‌ای است افزود:این سازمان در تلاش است اعتباراتش برای کمک به افراد نیازمند هزینه شود.


بیشتر بخوانید


اربابی با بیان اینکه از شش ماه گذشته آزمون وسع برای افراد بیمه شده از طریق ۳۰ دفتر پیشخوان طرف قرار داد و یا سامانه بیمه سلامت انجام می‌شود تصریح کرد: افرادی که جزو دهک‌های ۱ تا ۳ باشند به صورت کاملا رایگان، افراد دهک ۴ با نصف هزینه و سایر دهک‌ها هزینه بیمه خود را باید به صورت کامل پرداخت کنند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: ۳۲ هزار نفر در استان درخواست آزمون وسع داشته اند که از این تعداد ۷۰ درصد جزو گروه‌های رایگان و ۱۵ درصد نیز مشمول پرداخت ۵۰ درصدی هزینه بیمه قرار گرفته اند.

او با اشاره به اینکه بیمه شدگان تحت پوشش کمیته امداد از آزمون وسع معاف هستند بیان کرد: به زودی عمده درخواست‌های این سازمان از طریق سامانه‌های الکترونیک انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار