دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار است

عاملی گفت: حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و واگذاری پذیرش به عهده دانشگاه‌ها در دستور کار ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور قرار دارد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مسئله حذف کنکور، اظهار کرد: مسئله کنکور از جمله موضوعاتی است که وعده اصلاح آن سال‌ها است که به مردم وعده داده می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سازوکار کارشناسی جدیدی را فراهم کرده و در این دوره شورا به جمع بندی‌های مهمی رسیده است.

سنجش و پذیرش نباید در اختیار سازمان سنجش باشد

او اضافه کرد: یکی از ایرادات وارد این است که در حال حاضر سازمان سنجش، به تنهایی کار سنجش و پذیرش دانشجو را انجام می‌دهد در حالی که کشور‌های موفق در این زمینه بین سنجش و پذیرش تفکیک قائل می‌‎شوند و یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما تفکیک حوزه سنجش و پذیرش است.

عاملی تأکید کرد: حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و واگذاری پذیرش به عهده دانشگاه‌ها برنامه دیگری است که در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه راهبری این مسیر را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال کنیم، افزود: به این دلیل قوانینی در زمینه کنکور در مجلس به تصویب رسیده است که باید در تعامل تنگاتنگ بین شورا و مجلس این مسائل تا سال آینده حل و فصل شود.


بیشتر بخوانید


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سئوال که بیان این اظهارات به معنای حذف کنکور تا سال آینده است، گفت: نباید از حذف کنکور برای دوره کارشناسی صحبت کرد بلکه باید از اصلاح آن سخن گفت. ما باید مسیری را طی کنیم که اطمینان بخش باشد و نباید مسیری دنبال شود که بتوان در آن سلیقه و پارتی بازی کرد.

دانشگاه‌های تراز اول کشور باید اختیار جذب دانشجو را داشته باشند

او یادآوری کرد: یکی از راهکار‌ها در این شرایط، تنوع بخشی به برگزاری آزمون و برگزاری آن در مقاطع مختلف است تا فشار روحی کمتری به داوطلب وارد شود. ضمن اینکه دانشگاه‌‎هایی که از رتبه‌های برتری برخوردار هستند باید از اختیارات بیشتری در جذب دانشجو برخوردار باشند و بتوانند دانشجو را جذب کنند. 

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
حاج آقا این فمایشات شما در صورتی موثر است که دانشگاههای سالم دانش محور داشته باشیم .دانشگاهها همه در انحصار هیئت علمی های پشت میز نشین هستند که به دانشجو به چشم یک ماشین ثبت مقاله نگاه میکنند تا تراز ورتبه خود را بالا بکشند . آنهم مقالاتی که 95 درصدشان محتوی علمی ندارد! خواهشا با تصمیمات جدید وضع را بدتر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
حذف کنکور در اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست. چرا به وظایف اصلی خودتون که حذف تسهیلات فرزندان اعضای هیات علمی هستش نمی پردازید؟ آقای عاملی با نادیده گرفتن مطالبات مردم، راه به جایی نمی برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
تا الان فقط تو کنکور دکتری بود که دانشگاه ها دانشجویان خودشان را انتخاب میکردند الان ارشد هم بهش اضافه شد!
خب دیگه کافی است کنکور کارشناسی را خوب بدهند تا الی دکتری در دانشگاه های درجه یک باشند!
اهمیت هرچه بیشتر کنکور کارشناسی یعنی افزایش بار روانی برای خانواده ها! موسسات کنکوری پول بیشتری بدست خواهند آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
پذیرش دانشجوی دکتری بدون کنکور اشتباهه، چون هر دانشگاهی معمولا دانشجوهای خودش رو میگیره و مصاحبه کننده ها با دانشجوهای خودشون آشنا هستند و گرای سوالات مصاحبه رو به دانشجوشون میدن و همچنین در هنگام تدریس دروس غیر مستقیم جهت گیری های علمیشون رو نشون میدن، لذا به دور از عدالته که کنکور دکتری حذف بشه. اگه پذیرش فقط به عهده ی دانشگاه ها گذاشته بشه ، کلی پارتی بازی و رابطه بازی اعمال خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
هر طوری حساب کنید که با حذف کنکور چه بدون حذف کنکور ارشد و دکتری، پارتی بازی در جذب دانشجوی مقطع دکترا وجود دارد . وقتی دانشگاهی میاد دانشجوهای خودشو جذب میکنه تو مصاحبه دکتری البته نه همه دانشگاهها بلکه برخی از دانشگاهها که متاسفانه دانشگاههای معروف هم در این بین کم نیستند اونوقت شما چه انتظاری داری که بیان کنکور ارشد رو هم حذف کنند دیگه اونوقت میشه واویلا پارتی بازی تو مصاحبه و جذب دانشجوی دکتری کم بود ، دوره ارشد هم بهش اضافه میشه . بعدشم این حذف کردن یا نکردن فقط حرف کیه که عمل کنه الکی وقت ملت رو با این حرف های بی خود تلف می کنید . کنکور هیچوقت هیچوقت هیچوقت حذف نمیشه
آخرین اخبار