ثبات بخشی به بورس از اولویت‌های ملی است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ثبات بخشی به بورس یکی از اولویت‌های ملی است که طرح آن در مجلس تصویب و در هفته جاری به کمیسیون می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ثبات بخشی به بورس اظهار داشت: بر این اساس یک طرح دوفوریتی تصویب شده که البته عنوان این طرح به طور مستقیم ثبات بخشی نیست بلکه بحث اجازه افزایش سرمایه به شرکت‌های است که مالکیت و مدیریت آن‌ها دولت و یا حاکمیت باشد.

او تصریح کرد: البته این شرکت‌ها اجازه افزایش سرمایه در بورس را دارند، اما نباید به روش سابق بین سهام داران توزیع کنند بلکه باید به شکل عرضه اولیه در بورس بفروشند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عرضه اولیه را انجام دهند و پول آن را در شرکت سرمایه گذاری کنند، با این روش سهام را در بورس شناورتر، عطش خرید در بورس را کاهش می‌دهند و هم به شرکت، منابع مالی داده می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح در راستای یکی از طرح‌های ثبات‌بخشی مطرح شده در بسته اقتصاد مردمی رییس مجلس شورای اسلامی است، افزود: این طرح در هفته جاری به کمیسیون می‌آید و اگر افزایش سرمایه تحت مالکیت دولت راه بیافتد تامین مالی از بورس رخ خواهد داد.

طغیانی خاطرنشان کرد: با توجه به واقعیت‌های بورس و چیزی که در حال حاضر در بورس رخ داده، نشان می‌دهد که روال‌ها طبیعی نیست. زمانی که اقتصاد ما در رکود است چگونه می‌شود که شاخص بورس ۲۵۰ درصد رشد کند؛ از سویی دیگر در بورس با توجه به افزایش متقاضیان حضور، نمی‌توان بیگدار به آب زد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.