رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان :

اولین اورژانس حوادث کشور امسال در سمنان بهره‌برداری می شود

نوید دانایی گفت: اولین و بزرگترین اورژانس حوادث کشور تا پایان سال ٩٩ در سمنان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: این مجموعه در کنار بیمارستان کوثر سمنان، پیش از این به عنوان مرکز سوانح و سوختگی در دست ساخت بود که اکنون با تغییرات و بهبود طراحی، به اولین و بزرگترین اورژانس حوادث کشور تبدیل شده است.

او با اشاره به تمهید جدید در این طرح و اضافه شدن بخش ایزوله تنفسی به بخش سوختگی، افزود: ۴۴ تخت ویژه برای بخش‌های تنفسی، حوادث و سوختگی فعال می‌شود و چهار تخت نیز در بخش اورژانس پیش‌بینی شده است.

دانایی  با اشاره به تلاش برای افتتاح این طرح در مهرماه ٩٩ تاکید کرد: این مجموعه در واقع یک اورژانس پدافندی است که علاوه بر سمنان، در صورت نیاز و با توجه به وجود سامانه بالگرد اورژانس در کنار آن، می‌تواند به استان‌های همجوار در شرایط اضطراری ارایه خدمت کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ساخت مرکز سرطان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در کنار مجموعه بیمارستان کوثر و اورژانس حوادث سمنان اشاره و اضافه کرد: این طرح با تخصیص اعتبار مناسب، تا پایان امسال قابل بهره‌برداری است و هر دو طرح از طرح‌های ملی است.

او با اشاره به تمهیدات دوران کرونا و افزایش ٣٠ درصدی تخت‌های ویژه بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ٢٠ تخت ویژه در بیمارستان کوثر سمنان، ١٧ تخت ویژه در بیمارستان ولایت دامغان و ١٢ تخت ویژه در بیمارستان معتمدی گرمسار به زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان اضافه شد.

دانایی گفت: ٢٠ طرح مختلف دانشگاه علوم پزشکی در نقاط مختلف استان سمنان در هفته دولت آماده بهره‌برداری است که بخش روانی بیمارستان کوثر، آخرین بخش دانشکده دندانپزشکی، تعدادی پایگاه و مرکز سلامت در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، دامغان و ٢ طرح مرکز محقق و تدین سمنان از جمله این طرح‌ها است.

او تاکید کرد: بیمارستان مهدیشهر از خواسته‌های جدی مردم این شهرستان و از طرح‌های اولویت‌دار معرفی شده به وزارت بهداشت گفت: این طرح ٩٠ درصد پیشرفت دارد و بخش اول از دو مرحله تجهیز آن نیز از سال گذشته آغاز شد که برای اتمام به تکمیل فضا‌های مورد نیاز دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به تکمیل بخش اورژانس بیمارستان امیرالمؤمنین سمنان، از بهره‌برداری از این بخش در مهرماه امسال خبر داد و گفت: اورژانس بیمارستان کوثر سمنان نیز تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

دانایی به پویش اجتماعی «هرخانه یک حسینیه» اشاره و اضافه کرد: این پویش به این معناست که هر خانه می‌تواند برای اعضای همان خانه به حسینیه و محل عزاداری حسینی تبدیل شود و باید از تجمع در درون خانه‌ها نیز پرهیز شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار