معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شفافیت باید تبدیل به یک قانون شود/ رونمایی از ۶ سامانه شفافیت

میرزایی گفت: شفافیت در عملکرد دستگاه‌ها باید یک قانون شود چراکه تا شفافیت نباشد نمی‌توان در مقابل فساد ایستاد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از سامانه‌های شفافیت، اظهار کرد: امروز به مناسبت روز بازنشستگان هدیه‌ای به بازنشستگان می‌دهیم و امانت داری خود را باید به بازنشستگان نشان دهیم تا همگی امکان پایش و رصد عملکرد مدیران را در این سامانه داشته باشند.

وی گفت: در آبان ۹۷ وزیر کار قول شفافیت را اعلام کرد و ۲۲۰ شرکت شستا و صندوق بازنشستگی کشوری تحت پوشش سامانه شفافیت قرار میگیرد. ۶ سامانه راه اندازی شده است و از سال ۹۴ تلاش‌هایی برای شفافیت صورت گرفت.

وی افزود: از سال ۹۴ بار‌ها تلاش کردیم که سامانه شفافیت را راه اندازی کنیم، اما هربار به کارشکنی برمی‌خوردیم، اما امروز از سامانه شفافیتی رونمایی می‌شود که با پیگیری‌های وزیر کار، مدیرعامل شستا و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ایجاد شده است.

میرزایی گفت: این آغاز راه است و شفافیت راه پر سنگلاخی است که با عدم پیگیری این شفافیت ممکن است از بین برود امیدواریم مجلس شورای اسلامی، شفافیت در عملکرد دستگاه‌ها را یک قانون کند چراکه تا شفافیت نباشد در مقابل فساد نمی‌توان ایستاد.

وی ادامه داد: گام بعدی انتخاب مدیران حرفه‌ای است چرا باید مدیری انتخاب شود که شایستگی آن جایگاه را ندارد و باید ویژگی مدیران انتخاب شده برای همگان در دسترس باشد. مدیران نباید بیش از حقوقی معین شده دریافت کنند و در حال حاضر حقوق مدیران صندوق‌ها به صورت شفاف اعلام شده است.

وی افزود: مرز افشا گری و شفافیت باید مشخص شود مرز این دو کاملا روشن است اگر مدیری شایسته جایگاه فعلی اش را ندارد باید برکنار شود نه که اطلاعات آن منتشر شود. شفافیت با افشاگری متفاوت است. طرفداران شفافیت و مخالفان شفافیت را باید بشناسیم اگر این دو را بشناسیم بهتر می‌توانیم عمل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار