بسته اخبار حوادث ۲۵ مردادماه ۹۹؛

کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در زاهدان / ۳۳ تن برنج قاچاق در"سراوان" توقیف شد

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۵ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۵ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف سوخت قاچاق در زاهدان 

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از کشف ۳۲ هزار لیتر، فرآورده نفتی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی تانکردار خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری گفت: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی "کوله سنگی" مستقر در محور "زاهدان - زابل" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک تریلی‌سوخت‌کش مشکوک شدند.

او افزود: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۳۲ هزارلیتر سوخت قاچاق از نوع هیدروکربن را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در همین رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ اکبری ضمن تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

قاچاق برنج در سراوان 

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" از کشف ۳۳ تن برنج قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی کشنده خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزایی  گفت: روز گذشته مأموران ایست بازرسی گشت محور "سراوان-خاش" در راستای مقابله با ورود کالای قاچاق و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون کشنده حامل بار مشکوک شدند.

فرماندهی انتظامی شهرستان "سراوان" افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن‌ها ۳۳ تن و ۱۳۰ کیلوگرم برنج فاقد هرگونه مجوز گمرکی را کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که کارشناسان ارزش برنج‌های کشف شده را ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این زمینه ۲ متهم به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید عزم جدی پلیس در برخورد قاطعانه با مخلان نظام اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا به نوعی که حمایت از تولید ملی محسوب می‌شود، اظهار داشت: تمرکز بر اعضای باند‌ها و شبکه‌های قاچاق کالا و ارز، مجرمان سازمان یافته و نیز تغییر رویکرد از کشف کالای‌های خرد به کشف محموله‌های کلان در پیشگیری از ورود کالای قاچاق به کشور بسیار موثر و در دستور کار اجرایی پلیس است. 

برخورد خونین خودرو با موتورسیکلت

فرمانده انتظامی شهرستان "هیرمند" از برخورد شدید یک دستگاه موتورسیکلت با خودرو در محور "زابل -هیرمند" با یک کشته و ۲ مجروح خبر داد.

سرهنگ "حسینعلی سنچولی گفت: شب گذشته برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور "زابل-هیرمند" محدوده "پل نیاتک" ماموران بلافاصله در محل حاضر شدند.

او  خاطر نشان کرد: ماموران در بررسی‌های به عمل آمده دریافتند، تصادف بین یک دستگاه خودروی زانتیا با یک دستگاه موتورسیکلت بوده است.

سرهنگ سنچولی ادامه داد: در این سانحه راکب ۱۸ ساله موتورسیکلت در دم جان باخته و ترک نشین موتورسیکلت و راننده خودروی زانتیا نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "هیرمند" خاطر نشان کرد: علت تامه تصادف از سوی کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ خودروی زانتیا اعلام شده است. 

سرقت با همدستی دوست ۲۹ ساله!

سارقی که با همدستی دوست ۲۹ ساله اش اقدام به سرقت موتورسیکلت در شهرستان زابل می‌کرد، با ۴ فقره سرقت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان زابل، شناسایی و دستگیری عامل و یا عاملین این سرقت‌ها در دستور کار مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل افزود: ماموران با بررسی اظهارات مالباختگان و انجام یک سری تحقیقات میدانی و انتظامی سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه درمخفیگاهش واقع درخیابان پاسداران دستگیر کردند.

او تصریح کرد: متهم ۳۳ ساله سابقه دار در بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت ۴ دستگاه موتورسیکلت اعتراف کرد و گفت، باهمدستی دوست ۲۹ ساله اش اقدام به سرقت موتورسیکلت می‌کرده است.

سرهنگ ثمره حسینی درپایان ضمن اشاره به دستگیری همدست متهم در عملیاتی دیگر و تحویل آنان به مراجع قضائی، از عموم شهروندان درخواست کرد: با رعایت نکات ایمنی و مجهز نمودن وسایل نقلیه به تجهیزات ایمنی، پلیس را یاری نمایند.

انهدام باند خرده فروشان مواد مخدر در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهاراز دستگیری اعضای یک باند ۷ نفره خرده فروشان مواد مخدر در شهرستان خبر داد.

سرهنگ"حیدرعلی کیخا مقدم گفت:مأموران پلیس مبارزه بامواد مخدر شهرستان چابهار در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با انجام تحقیقات پلیسی از توزیع موادمخدر توسط اعضای یک باند موادمخدر در باغی مطلع و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به اینکه این باند اقدام تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان می‌کردند، افزود: ماموران با هماهنگی قضائی به محل اعزام و اعضاء این باند خرده فروش را که ۷ نفر بودند، را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دربازرسی از محل اختفای متهمان، ۸۹۰ گرم ماده مخدر حشیش، ۱۰۰ گرم تریاک، ۴ تیغه سلاح سرد به همراه تعدادی آلات وادوات استعمال مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ"حیدر علی کیخا مقدم"در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، تاکید کرد: در سال جاری نیز برخورد قاطع و قانونی با قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار دارد.

دستگیری ۲۳ خرده فروش و معتاد متجاهر در سراوان

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۲۳ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر خبر داد.

سرهنگ"داریوش سرگلزائی گفت: در راستای پاکسازی مناطق آلوده به منظور تقویت احساس امنیت شهروندان، طرح تشدید مبارزه با معتادان پرخطر و خرده فروشان مواد مخدر در شهرستان "سراوان"به مدت یک هفته در شهرستان به مرحله اجراء گذاشته شد.

او  افزود: در این طرح ماموران این فرماندهی پس از شناسایی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی طی چند عملیات مجزا ۲۳ خرده فروش و معتاد متجاهر مواد مخدر را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در اجرای این طرح و در بازرسی از خرده فروشان موادمخدر و معتادان متجاهرمقدار ۵ کیلو و ۳۶۸ گرم انواع مواد مخدر از نوع شیشه، هروئین، شیره تریاک در بسته‌های کوچک آماده فروش به همراه آلات و ادوات توزین و استعمال مواد از آن‌ها کشف کنند.

سرهنگ سرگلزائی در پایان با اشاره به معرفی معتادین به مراکز ترک اعتیاد و همچنین اعزام خرده فروشان موادمخدر به مراجع قضائی، به استمرار طرح‌های پاکسازی در شهرستان سراوان اشاره کرد و از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.