آغاز طرح نذر خون از ماه محرم در گیلان

طرح نذر خون عزاداران حسینی از ماه محرم در گیلان راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک پاکدل، مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: پویش نذر خون در ماه محرم و صفر برای کمک به تأمین نیار خونی بیماران در همه پایگاه‌های انتقال خون این استان راه اندازی می‌شود.

او افزود: ۱۱ پایگاه ثابت انتقال خون در شهر‌های رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، انزلی، فومن، تالش، رودبار، املش و آستارا آماده دریافت خون اهدایی شهروندان هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه رشت ۳ پایگاه ثابت خون دارد، اظهار داشت: سامانه خونگیری پیاده راه شهرداری رشت در روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۴، پایگاه مرکزی در میدان فرهنگ در روز‌های غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۱۹ و در روز‌های تعطیل ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و همچنین اتوبوس ثابت خونگیری در فلکه یخسازی در روز‌های غیرتعطیل ۹ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و ۴۵ دقیقه آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان خون هستند.

پاکدل همچنین ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های انزلی، تالش، آستارا، فومن، رودسر و لنگرود روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده خونگیری است.

او با اشاره به اینکه در شهرستان املش فقط در روز‌های فرد از ساعت ۹ تا ۱۳ به اهداکنندگان خون خدمات داده می‌شود، گفت: پایگاه انتقال خون لاهیجان هم در روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۹ به روی اهدا کنندگان خون باز است.

مدیرکل انتقال خون گیلان تصریح کرد: اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

گیلان به علت گردشگر پذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.