خرید ۲۱۸ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از خرید تضمینی ۲۱۱ هزار تن و خرید توافقی ۷ هزار تن گندم از گندمکاران استان تا ظهر ۲۵ مردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: حدود ۲۱۸ هزار تن گندم تا ۲۵ مرداد ماه بصورت تضمینی و توافقی خریداری شده که در مقایسه با ۲۵ مرداد ماه سال گذشته، رشد ۹ درصدی داشته است که به مرور زمان این افزایش خرید بیشتر می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر مراکز خرید در ۲۱ شهرستان استان آماده تحویل گندم کشاورزان هستند گفت: هم اکنون ۷۶ مرکز خرید گندم تضمینی یعنی ۵ سیلوی اداره کل غله، ۳۵ سیلو و کارخانجات بخش خصوصی، ۳۶ مرکز خرید موقت اتحادیه خرید تعاونی‌های روستایی و ۸ مرکزخرید توافقی در استان محصولات گندم کاران را تحویل می‌گیرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۱۸ میلیارد تومان به گندم کاران استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است افزود: تاکنون ۶۰ درصد از پول گندم‌های تحویلی به مراکز خرید تسویه شده است.

مهندس فتحی با بیان اینکه خرید و فروش گندم خارج از شبکه‌های رسمی و تعیین شده قاچاق محسوب و با متخلفان طبق ضوابط قضایی برخورد می‌شود افزود: کشاورزان ضرورت دارد تا از فروش گندم به دلالان و واسطه‌ها خودداری کنند.

او افزود: تمامی مراکز خرید در استان آماده تحویل گندم از کشاورزان هستند و لذا کشاورزان در صورت داشتن هرگونه شکایت و مشکل باید موارد را به نماینده جهاد کشاورزی و شرکت غله مستقر در مراکز خرید تضمینی گندم و یا به مراکز جهادکشاورزی شهرستان محل تولید به‌منظور رسیدگی و پیگیری لازم گزارش کنند.

 آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که ۶۷ درصد آن دیم و مابقی آبی است و سالانه حدود ۷۲ هزار هکتار از اراضی آبی و ۳۶۰ هزار هکتار از مزارع دیم استان زیرکشت گندم می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار