صدور پروانه ساختمان پزشکان نیازمند رعایت مناسب سازی

سرپرست بهزیستی ابهر گفت: شبکه بهداشت و نظام پزشکی در بحث صدور پروانه برای مطب پزشکان باید شاخص‌های مرتبط با مناسب سازی را در اولویت قرار دهد.

معلولانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی سرپرست بهزیستی ابهر با اشاره به عدم رعایت مناسب سازی در بسیاری از ساختمان پزشکان اظهار کرد: ۸۰ درصد مطب پزشکان، جهت حمایت از حقوق جانبازان و معلولین نیازمند مناسب سازی است.

او با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یک نهاد مطالبه گر جهت احقاق حقوق معلولین است و بهزیستی به عنوان یک ارگان متولی همواره پیگیر موضوع مناسب سازی بوده و سایر ارگان‌ها باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند، افزود: طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و جانبازان کلیه مکان‌های دولتی و غیر دولتی همچنین بنا‌های تفریحی، ورزشی موظفند موانع عبور و مرور را برای معلولین رفع کنند.

سرپرست بهزیستی شهرستان ابهر با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ فرد دارای معلولیت در ابهر دارای پرونده حمایتی در این اداره است، تصریح کرد: در موضوع ارزیابی ادارات دولتی در جشنواره شهید رجایی هدف از دادن نمره تخریب اداره ‌ای نیست، بلکه توجه ویژه به معلولین است که در این راستا تعدادی از ادارات وضعیت مناسبی دارند و معلولین و جانبازان گرامی از مراجعه به اداراتی که مناسب سازی در آن رعایت شده است رضایت دارند.

دبیر کمیته مناسب سازی ابهر با انتقاد از عدم مناسب سازی برخی ادارات افزود: در برخی ادارات که دارای طبقات هستند آسانسور نصب نشده و همچنین در سطح شهر مشاهده می‌شود که در مکان‌هایی که تابلو ویژه پارک خودرو برای معلولین نصب شده است خودرو‌های شخصی پارک می‌شود که در این مورد باید راهنمایی و رانندگی ورود کند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.