معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد؛

آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید

حسینی گفت: سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه‌ای با حضور مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر استفاده از شبکه شاد برای آموزش به دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: در دستورالعمل‌های جدید استفاده از شبکه شاد اجباری شده و معلمان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

او افزود: در وضعیت قرمز در هر منطقه باید صد در صد آموزش به صورت مجازی برگزار شود و آموزش و پرورش استان باید شرایط برای تدریس مجازی را فراهم کند.

حسین رشیدی معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان سمنان در این جلسه گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۳۰ درصد دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید به شبکه شاد دسترسی نداشته باشند که باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

او افزود: تاکنون توزیع ۸۰ درصد کتب درسی دوره‌های مختلف در استان انجام شده و ثبت اطلاعات حدود ۸۶ درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد انجام شده است. 

سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه گفت: تاکنون اکثر استان‌های کشور آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید را ایجاد کرده اند.

او با اشاره به تاثیرات کرونا بر موضوع آموزش افزود: در وضعیت قرمز آموزش در تمام استان‌ها به صورت صد در صد مجازی و در وضعیت زرد تزکیبی از آموزش حضوری و مجازی و در وضعیت سفید ۸۰ درصد آموزش به صورت حضوری و ۲۰ درصد به صورت مجازی انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه‌های بهداشتی به مدارس گفت: تمام دستورالعمل های بهداشتی که برای سلامت دانش آموزان نیاز است مانند فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمع آسیب زای دانش آموزان و ضدعفونی مدارس مانند مراکز سنجش آمادگی تحصیلی در این شیوه نامه‌ها لحاظ شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به تضمین اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس تصریح کرد: ضمانت اجرای این شیوه نامه‌ها خود قانون است و تمام بخش‌های مختلف آموزش و پرورش مامور به رعایت این شیوه نامه‌های قانونی هستند.

او با اشاره به جایگاه مناسب آموزش و پرورش استان در اجرای دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش افزود: در حال حاضرآموزش و پرورش استان حدود ۸۸ درصد آمادگی لازم در ابعاد مختلف را برای شروع سال تحصیلی جدید کسب کرده است.

حسینی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در نوبت گیری در پایگاه‌های سنجش در سطح کشور رتبه نخست و در ثبت نام دانش آموزان نیز شرایط خوبی دارد و امیدواریم بتوانیم آمادگی‌های لازم برای تعلیم و تربیت بهتر را در سال تحصیلی جدید کسب کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان در توصیه‌ای به اولیا و معلمان گفت: شیوع کرونا ضمن آسیب به بخش‌های مختلف، اما آمادگی استفاده از فناوری را در خانواده‌ها و آموزش خانواده محور فراهم کرده است که باید توانمندی استفاده از فناوری در معلمان و والدین به شکل بهتر ایجاد شود تا بتوانیم در موضوع آموزش بهتر عمل کنیم.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار