پیش بینی پایداری هوای استان مرکزی

هواشناسی استان مرکزی از پایداری هوا طی روز‌های آتی خبرداد.

 کاظمی کارشناس هواشناسی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بررسی‌ها حاکی از پایداری هوا طی روز‌های آتی است، اما با نفوذ سامانه پر فشار و ریزش جریانات سرد شمالی از دمای هوا (به ویژه نواحی شمالی استان) کاسته خواهد شد.

کاظمی افزود: انتظار میرود برای شهرستان‌های شمال استان مرکزی طی ساعات عصر و شب، سرعت باد افزایش یابد که این شرایط طی امروز کم و بیش تداوم خواهد یافت.

او اضافه کرد: از اواسط هفته با غالب شدن جریانات شرقی و افزایش سرعت باد در نواحی شرقی و مرکزی کشور احتمال ایجاد گرد و خاک و انتقال به استان‌های همجوار از جمله استان مرکزی دور از انتطار نمی‌باشد.

هواشناسی کشوری هم اعلام کرد: در سواحل خزر و برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی و اردبیل، همچنین شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی بارش باران داریم و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات هرمزگان جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران و گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی شده و پدیده غالب در شرق کشور به ویژه زابل و وزش باد و گرد و خاک خواهد بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.