اقدامات میراث فرهنگی در احیای بازار اردبیل مورد حمایت شورای شهر است

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان در احیای بافت تاریخی بازار اردبیل مورد حمایت شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد انصاری، رئیس شورای شهر اردبیل امروز در بازدید از بازار تاریخی اردبیل گفت: در راستای بازسازی چندین مجموعه و سرا از بازار تاریخی اردبیل از سوی شهروای شهر و شهرداری اردبیل همکاری و مشارکت لازم با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل انجام می‌شود.

او در مورد بازسازی و احیای بازار کفاشان اردبیل از قول مساعد برای مشارکت در این امر خبر داد و افزود: براساس توافقات انجام‌شده اعتبارات احیای این سرا از سوی میراث‌فرهنگی تامین و توسط شهرداری در سریع‌ترین زمان اجرا خواهد شد.

رئیس شورای شهر اردبیل با قدردانی از اقدامات میراث فرهنگی استان اردبیل در احیای بافت تاریخی بازار اردبیل بیان کرد:‌ در سال‌های اخیر در زمینه احیای بخش های مختلف مجموعه بازار تاریخی اردبیل اقدامات عمرانی مطلوب و مناسبی اجرا شده که شایسته قدردانی بوده و زمینه برای جلوگیری از تخریب آنها را فراهم کرده است.

نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: تهیه طرح مطالعاتی ساماندهی بافت تاریخی بازار اردبیل توسط دانشگاه محقق اردبیلی در مرحله نهایی است تا پس از تکمیل وارد فاز عملیاتی شود.

او افزود: برای عملیاتی شدن این طرح در حضور رئیس شورای شهر و مدیران شهرداری بازدید از سراهای مد نظر انجام و مشکلات در این بازار مورد بررسی قرار گرفت تا زمینه برای رفع آنها فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت:‌ با همکاری و مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل و نیز با همراهی بازاریان در راستای مرمت، بازآفرینی و احیای برخی سراهای بازار تاریخی با اولویت سرای برنج‌فروشان، پنبه‌فروشان و سرای زنجیرلو اقدامات اساسی را انجام خواهیم داد.

فلاحی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا نسبت به گذشته در راستای احیا و توسعه بازار تاریخی اردبیل گام‌های محکم‌تری برداشته ‌شود که به طور قطع این هدف به همراهی شهرداری و شورای شهر با میراث‌فرهنگی تحقق یافته و معضلات و مشکلات بازارتاریخی اردبیل با همکاری و تعامل همه‌جانبه برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار