اجرای پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان کردستانی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از اجرای پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان کردستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان به عنوان بسته تحولی معاونت در سال جاری تحصیلی با هدف کاهش ۳ درصدی دانش آموزان چاق و دارای وزن زیاد اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان هم چنین گفت: در این طرح تمام دانش آموزان استان از لحاظ شاخص توده بدنی BMI مورد غربالگری قرار می‌گیرند و از محاسبه مجذور وزن تقسیم بر قد آنان دامنه تعیین کننده توده بدنی آنان مشخص می‌شود.

او با بیان این که اجرای طرح در سه مرحله غربالگری، شناسایی و مشاوره صورت می‌گیرد، افزود:بنا داریم طرح به صورت رسمی از ۲۶ مهرماه همزمان با روز تربیت بدنی آغاز شود که معاونت تربیت بدنی، مراقبین سلامت و آموزگاران پایه با همکاری و همراهی مدیر مدرسه و معاون اجرایی، مجری آن خواهند بود.

خوش گوار از ایجاد ظرفیت لازم در سامانه سناد برای بارگذاری مشخصات وزن و قد دانش آموزان خبر داد و گفت:پس از شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق، در جلسات حضوری و مجازی با آن‌ها و خانواد ه ایشان، شیوه کاهش وزن از طریق سبک زندگی سالم، ورزش روزانه، تغذیه سالم و خواب مناسب مورد مشاوره قرار می‌گیرند و در انتهای سال تحصیلی و همزمان با هفته سلامت در اردیبهشت ماه پایش و ارزیابی مجدد از آنان به عمل خواهد آمد تا تلاش صورت گرفته در این طرح منجر به تحقق هدف کاهش ۳ درصدی مجموع ۲۲/۵ درصد دانش آموزان چاق و اضافه وزن شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به مفاد دستورالعمل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت:تمام بخش‌های این بازگشایی شامل مقدمه، اهداف و سیاست‌های اجرایی، دارای کلید واژه سلامت دانش آموزان می‌باشد و به همین دلیل لازم است این مهم بیش از گذشته مورد توجه مدیران مدارس، معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها قرار گیرد و با یک تلاش همه جانبه و جریان سازی مناسب صورت گیرد تا دغدغه مندی و نگرانی خانواده‌ها نسبت به حضور فرزندانشان در مدرسه به حداقل برسد.

خوشگوار ادامه داد:در این راستا در قالب شیوه نامه‌ای تمام موارد و الزاماتی که بایستی در مدرسه ودر حین حضور دانش آموزان فراهم و رعایت شود، ابلاغ می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت از مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها خواست ضمن تشریح طرح در جلسات مدیران، موضوع به عنوان دستورکار شورای آموزش و پرورش قرار گیرد تا زمینه مشارکت و همکار‌های بخش‌های درون سازمانی نیز فراهم گردد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.