اسقف مارونی‌های لبنان خواهان انتخابات زودهنگام شد

بشاره پترس الراعی با اشاره به اعتراضات لبنان خواهان احترام به خواست مردم و انتخابات زودهنگام شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «بشاره پترس الراعی» اسقف مسیحیان مارونی لبنان در بیانیه جدید خود با اشاره به اعتراضات اخیر این کشور خواست تا انتخاباتی زودهنگام اجرایی شود.

پترس الراعی در صحبت‌های خود گفت: «مردم لبنان به درستی انقلاب کردند تا درد و مشکلات خود را بیان کنند و ما هم به آن‌ها تبریک می‌گوییم. البته اقدامات خرابکارانه و مداخله‌جویانه درگیر‌های میان نیرو‌های امنیتی و معترضان نیز مایه تأسف ما بود و آن را محکوم دانستیم.»

او همچنین از ارتش و نیرو‌های امنیتی لبنان خواست به مردم احترام گذاشته و از جوانان انقلابی حمایت کنند و افزود: «اجازه نمی‌دهیم لبنان ابزار حل و فصل اختلاف میان دیگر کشور‌هایی شود که مخالف منافع لبنان هستند.»

او سپس با اشاره به آنکه مقامات باید خطر سلب اعتماد در سطح بین‌المللی را درک کنند، گفت: «باید انتخاباتی پارلمانی و زودهنگام انجام گیرد. همچنین قانونی جدید و تشکیل دولتی جدید صورت گیرد. مردم به دنبال دولتی نجات دهنده برای لبنان هستند نه ناجی قدرت و طبقه سیاسی. چنین دولتی باید از داخل منسجم و هماهنگ باشد.»

هفته گذشته اخبار متعددی از اعتراضات در این کشور منتشر شد به طور مثال، در خبری گفته شد انفجار مهیب در بندر بیروت لبنان و خشم عمومی مردم این کشور از عدم مدیریت صحیح در جابجایی به موقع مواد منفجره، هزاران لبنانی را به میدان شهداء در پایتخت این کشور کشاند.

همچنین مردم لبنان با تجمع مقابل پارلمان این کشور در بیروت، خواستار محاکمه عاملان احتمالی انفجار بندر بیروت شدند.

همزمان با اعلام خبر‌ها از استعفای «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان، اخبار حاکی از بالا گرفتن اعتراضات در بیروت بود.

گفتنی است در پی انفجار اخیر بیروت دست کم ۱۷۲ نفر کشته و ۶ هزار نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار