معاون مسافری راه آهن:

رکورد جابه‌جایی مسافر در راه آهن در سال ۹۸ شکست

موسوی گفت: در سال ۹۸ به دلیل استقبال بالای مسافران از راه آهن رکورد جابه‌جایی مسافر در این بخش شکست و به میزان ۲۸.۸ میلیون نفر رسید.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میر حسن موسوی معاون مسافری راه آهن در نشست مشترک کمیسیون عمران مجلس با شرکت راه آهن با بیان اینکه در سال گذشته ۲۸.۸ میلیون مسافر توسط شبکه ریلی کشور جابه جا شده است گفت: در این حوزه توانستیم رکورد جابه جایی مسافر را بشکنیم و به رشد ۲۰۰ درصدی در این بخش دست یابیم.

معاون مسافری راه آهن اظهار کرد: تا بهمن ماه سال ۹۸ دو درصد از برنامه ششم توسعه هم جلوتر بودیم، ولی متاسفانه با توجه به شیوع کرونا در اسفندماه میزان جابه جایی مسافر در این حوزه کاهش یافت، اما با این وجود باز هم نسبت به سال ۹۷ با افزایش جابه‌جایی مسافر رو به رو بودیم.

معاون مسافری راه آهن با اشاره به اینکه این اتفاقات در زمانی رخ داد که ۷۰۰ دستگاه ناوگان فرسوده را از رده خارج کردیم افزود: ما توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های بهره‌وری اقدامات در حوزه نوسازی و بازسازی را در این بخش افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید


موسوی توضیح داد: همچنین میزان ۵۳ سیر قطار حومه‌ای از محل بهره‌وری به ۱۶۰ سیر در سال ارتقا پیدا کرده است.

او تصریح کرد: به عنوان مثال در مسیر پیشوا-گرمسار تنها ۶ سیر قطار جابه جا می‌شد که از محل بهره وری تعداد آن را به ۲۸ سیر رسانده ایم همچنین در مسیر پرند به تهران تنها ۸ سیر وجود داشت که تعداد آن به ۳۶ سیر رسیده است.

موسوی با اشاره به اینکه بخش توسعه ساختمان‌ها و ایستگاه‌ها ارتقای کمی و کیفی داشته است اظهار کرد: ۵۰ نمازخانه و سرویس بهداشتی در ایستگاه‌ها از محل بهره‌وری بازسازی و نوسازی شده است.

معاون مسافری راه آهن تاکید کرد: همچنین ۴۴ دستگاه آسانسور و ۵۲ دستگاه رمپ بالابر را برای تسهیل عبور و مرور تعبیه کردیم. تمامی تابلو‌ها و نشانه‌ها در ایستگاه‌ها را هم استاندارد و نوسازی کردیم.

او افزود:  بخش عمده‌ای از ناوگان ریلی نوسازی و بازسازی شده و تعداد زیادی از این ناوگان فرسوده از رده خارج شده است .

معاون مسافری راه‌آهن همچنین از راه‌اندازی مسیر بین‌المللی تهران-وان و تهران-آنکارا در سال گذشته هم خبر داد و گفت: استقبال مسافران از این مسیر ریلی بسیار بالا بود، اما متاسفانه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا جابه جایی مسافر در این مسیر ریلی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار