معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

فرهنگ آزادگی باید به نسل آینده منتقل شود

خوش اقبال گفت: ایثار و فداکاری‌های آزادگان همواره باید در یاد‌ها بماند و فرهنگ گرانقدر آزادگی و جوانمردی به نسل آینده منتقل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در کنگره ملی الماس‌های درخشان که به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و به صورت ویدیو کنفرانس با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: باید قدرشناس جان‌فشانی‌های آزادگان بوده و با استفاده از ظرفیت و توانایی آنان در اداره کشور، فرهنگ ایثار و مردانگی نیز پاس داشته شود.

او با بیان اینکه مردم قدردان ایثار و رشادت‌های آزادگان هستند، افزود: آزادگان از دل این خاک قهرمان پرور پرورش یافته و در راه این انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی مجاهدت کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت قدرشناسی از تلاش‌های آزادگان توسط مسوولان تاکید کرد و یادآور شد: کردستان افتخار دارد که آزادگان بزرگ و پرافتخاری را میزبانی می‌کند و پدران و مادران این سرزمین و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فدارکاری‌های بزرگ، مباهات می‌کنند که چنین فرزندانی را تربیت کرده‌اند.

خوش‌اقبال ماهیت دفاع مقدس با دیکر جنگ‌ها را از لحاظ هدف متفاوت دانست و اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس با هدف پاسداری از دین، عقیده و آب و خاک کشورمان بود در حالیکه اغلب جنگ‌ها برپایه تهاجم، کشورگشایی و دسترسی به منابع کشور‌های دیگر است.

او با بیان اینکه این هدف متفاوت، روش‌ها و انگیزه‌های متفاوتی را به وجود می‌آورد، گفت: رزمندگان ما در هشت سال جنگ تحمیلی، انگیزه‌ای الهی و البته انسانی داشتند و به تکلیف خود، یعنی دفاع از ناموس، شرف و کیان ایران اسلامی جامه عمل پوشیدند.

در این آیین از سیدمحمود بیات غیاثی و ارسلان بابایی آزادگان دفاع مقدس و اسعد فتحی‌پور رییس بیمارستان توحید سنندج و مدافع سلامت با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

استان کردستان ۸۵۰ آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس دارد که از این تعداد ۳۶ آزاده به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.