آمریکا سایت تسلیحاتی پایگاه التاجی را به عراق تحویل داد

ائتلاف بین‌المللی سایت تسلیحاتی پایگاه هوایی التاجی در بغداد را که بزرگترین انبار تسلیحات و مهمات متعلق به نیرو‌های آمریکایی است را به عراق تحویل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی آر تی عربی، ائتلاف بین‌المللی به اصطلح ضد داعش به فرماندهی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که سایت تسلیحاتی پایگاه هوایی التاجی در بغداد، پایتخت عراق را که بزرگترین انبار مهمات و سلاح متعلق به ائتلاف است، به نیرو‌های عراقی تحویل داده است.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های کارگروه مشترک عملیات اراده قاطع، مراسم تحویل بزرگترین محل ذخیره تسلیحات ائتلاف بین‌المللی در پایگاه التاجی را به نیرو‌های عراق برگزار کردند.

در این بیانیه آمده است: این سایت تسلیحاتی نزدیک به ۵۰ انبار مهمات و تسلیحاتی به ارزش ۱۱ میلیون دلار در خود جای داده است و بخشی از صندوق حمالیت مالی از آموزش و تجهیز برای مبارزه با داعش وابسته به ائتلاف بین‌المللی است.

ائتلاف بین‌الملل علت و جزئیات این اقدام را بیان نکرده است، اما به گفته تی آر تی عربی این اقدام به دنبال حملات موشکی اخیر به پایگاه التاجی بوده است.

منبع امنیتی عراقی روز شنبه اعلام کرد: ۳ موشک کاتیوشا به اردوگاه التاجی واقع در شمال پایتخت عراق اصابت کرده است.

برخی از منابع امنیتی در عراق اعلام کردند ۲ راکت کاتیوشا به داخل پایگاه التاجی در شمال بغداد شلیک و پرتاب راکت‌ها از منطقه راشدیه در ساحل رودخانه دجله انجام شده است.

برخی از منابع خبری در عراق از پرواز بالگرد‌های نظامی آمریکا برای انتقال مجروحان این حمله خبر داده و اعلام کردند حمله اخیر احتمالا تلفاتی در پی داشته است.

شایان ذکر است، پایگاه هوایی التاجی عراق که میزبان نظامیان آمریکایی است در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد و نزدیک مرز سوریه واقع شده است.

این در حالی است که ائتلاف بین‌المللی در اسفند ماه سال ۹۸ اعلام کرد که پایگاه القائم در مرز عراق با سوریه را تخلیه و پرسنل و تجهیزات خود را از آن خارج کرده و مسئولیت آن را به دست نیرو‌های امنیتی عراق سپرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار