هفت ایالت آمریکا از ترامپ شکایت می‌کنند

مقامات هفت ایالت آمریکا در حال آماده کردن طرح شکایتی هستند که علیه اقدامات اخیر ترامپ برای کاهش سرویس خدمات پُستی در سراسر آمریکا تنظیم شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، هفت ایالت آمریکا که یک ایالت جمهوریخواه نیز در میان آن‌ها وجود دارد در حال بررسی طرح شکایت علیه ترامپ به اتهام تضعیف خدمات پستی در سراسر آمریکا به منظور مقابله با برگزاری انتخابات ماه نوامبر از طریق پُست هستند.

بنا بر گزارش واشنگتن پست، شش ایالت ویرجینیا، پنسیلوانیا، مینه‌سوتا، ماساچوست، واشنگتن و کارولینای شمالی در حال گفتگو برای تنظیم شکایت علیه دولت ترامپ در خصوص اقدامات این دولت برای کاهش توانایی سرویس پُستی در سراسر آمریکا هستند. هدف آن‌ها ممانعت از کاهش بودجه پُست است که امکان دارد بر انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور در ماه نوامبر تاثیر بگذارد.

از میان این هفت ایالت، فرماندار ایالت ماساچوست جمهوریخواه است و فرماندار سایر ایالت‌ها دموکرات هستند. در این میان ایالت نیویورک نیز به دنبال اقدامی قانونی علیه تضعیف پُست از سوی رئیس‌جمهور است.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط کنونی آمریکا، نمایندگان کنگره از هر دو حزب از رای دهندگان خواسته‌اند در انتخابات نوامبر از طریق پُست شرکت کنند تا خطر ابتلا به کرونا کاهش یابد، اما ترامپ با این بهانه که احتمال تقلب به این شیوه زیاد است مخالف این نوع انتخابات است و به همین دلیل با تخصیص بودجه بیشتر برای سرویس پُستی به منظور آماده شدن برای مواجهه با حجم بالای آرا مخالفت کرده است.

اقدامات او تنها به این موضوع ختم نشده بلکه کسی را که او به ریاست پُست منصوب کرده است دست به تغییراتی زده که موجب کاهش ظرفیت خدمات پُستی شده است.

دموکرات‌ها ترامپ را متهم می‌کنند که در تلاش است تا با تضعیف خدمات پُستی انتخابات ماه نوامبر را به تعویق بیندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار