کارشناس حقوقی فوتبال:

فدراسیون فوتبال باید به رای پرونده ویلموتس اعتراض کند

رفیعی کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان درباره محکومیت فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس توضیحاتی را ارائه کرد.

غلامرضا رفیعی کارشناس حقوقی فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محکومیت فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس و پرداخت غرامت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی اظهار کرد: دعوای فدراسیون فوتبال و ویلموتس درباره این موضوع بود که چه کسی قرارداد را فسخ کرده است.

او اظهار کرد: ارجاع پرونده ویلموتس به دادگاه CAS  جای امیدواری دارد به شرطی که  قضات دادگاه تجدید نظر مدارک ایران را مستدل بدانند. به نظرم مسئولان فدراسیون فوتبال باید ارزیابی کنند که چقدر شانس برای موفقیت در این پرونده وجود دارد و اگر مستندات و حرف‌های جدید دارند به این حکم اعتراض کنند. اگر بالای ۵۰ درصد شانس پیروزی در این پرونده دارند باید شکایت کنند، اما در غیر این صورت فایده‌ای ندارد و مبلغ زیادی باید به ویلموتس بپردازند.

رفیعی بیان کرد: ویلموتس مدعی بود که فدراسیون فوتبال ایران قراردادش را فسخ کرده است و باید پولش را تا پایان قراردادش بدهد و از آن طرف فدراسیون فوتبال بیان می‌کند که سرمربی سابق تیم ملی قراردادش را فسخ کرده و فقط ۳ ماه از حقوقش را می‌دهد. به هر حال کمیته تعیین وضعیت فیفا این پرونده را رسیدگی  و در نهایت ما را محکوم کرد.

فدراسیون فوتبال  باید ماهیانه ۵ درصد جریمه دیرکرد بپردازد

رفیعی بیان کرد: به هر حال فدراسیون فوتبال در مهلت قانونی می‌تواند به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کند. البته رسیدگی به پرونده شکایت در دادگاه CAS یک سال طول می‌کشد و اگر فدراسیون فوتبال دوباره محکوم شود در آن صورت باید علاوه بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو باید ماهیانه ۵ درصد جریمه دیرکرد بدهد.

کارشناس فوتبال درباره امیدواری وکلای فدراسیون فوتبال به ارجاع پرونده ویلموتس به دادگاه CAS گفت: به هر حال آن‌ها در زمان بررسی پرونده در فیفا بیان کردند که پولی به ویلموتس نمی‌دهیم و حق با فدراسیون فوتبال ایران است و محکوم نمی‌شویم، اما اکنون حکم علیه ما صادر شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار