رفع تصرف ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یکسال اخیر با پی گیری دستگاه قضا ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی از چنگال زمین خواران رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی، حریم و بستر رودخانه‌ها در سه مرحله اشاره کرد و گفت: طرح رفع تصرف در بیش از ۱۵ هزار متر از اراضی ملی در حوزه رودخانه (بشار) دهنو اجرا می‌شود.
 
نگین تاجی افزود: به منظور اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال، رفع تصرف‌ها و قطع تجاوز‌ها به انفال با قوت و قدرت ادامه دارد.

او بیان کرد: برخی‌ها تصور نمی‌کردند که رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ها و نیز مازاد بر تصرفات واگذاری اداراتی مانند منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط زیست، پیگیری و به بیت المال بازگردانده شود.
 
نگین تاجی گفت: در این مرحله، ابتدا کار گروه‌های کارشناسی با حضور ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مجموعه تحت مدیریت او و همچنین جناب آقای حسنی، معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و مدیران کل و کارشناسان ادارات مرتبط با موضوع، با نظارت مستقیم اینجانب تشکیل و همه ابهامات و مشکلات درخواست‌های حقوقی بررسی تا کوچکترین اعتراضی در مسیر رفع تصرفات به وجود نیاید.

او افزود: ابتکار دیگری که در این مرحله از سوی دادگستری استان انجام شد، تلاش برای عدم قطع و قلع و قمع آن دسته از درختانی بوده که می‌توانند به تملک دولت درآمده و با اخذ تعهد و خلاقیت در اختیار دولت قرار گیرند.
 
رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: همچنین با همکاری مدیرعامل آب منطقه‌ای برخی از سرچشمه‌هایی که قبلاً توسط متصرفان بهسازی شده بوده به جای تخریب، فنس کشی و در اختیار عموم به منظور استفاده رایگان قرار گرفت و تحویل دهیاری روستا شد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.