مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان:

برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات در کردستان ممنوع است

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات در ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم و صفر در مناطق مختلف استان کردستان براساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا ممنوع است.

برپایحجت الاسلام حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستانی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات در کردستان ممنوع استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان،  واقعه عاشورا را صحنه بسیار مهم و تکان دهنده در تاریخ اسلام دانست و گفت: حادثه تلخ کربلا برای تمام امت اسلامی بیانگر درس حریت، آزادی، آزادگی و دفاع از حریم اسلامی و عزت انسانی است.

او با اشاره به اینکه جامعه جهانی امروز با حادثه سخت و تکان دهنده ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و سبک زندگی مردم نیز تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است ، افزود: تمام مناسبات اجتماعی و فرهنگی در جهان نیز تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اعلام اینکه ما مسلمانان دارای مراسمات و مناسبات دینی و مذهبی ویژه‌ای هستیم که این مناسبات نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، اعلام کرد: با توجه به آغاز ایام محرم و عزاداری و وجود ویروس منحوس کرونا ما باید مراسم و عزاداری‌ها را براساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: براساس شریعت دین اسلام همواره بین سلامت انسان و برگزاری مراسمات دینی اولویت اصلی با سلامت انسان است و بر همین اساس کلیه برنامه‌های دینی از جمله حج، نماز جماعت، نماز عیدین و عزاداری‌های به دلیل جلوگیری از آسیب به انسان تعطیل شده است.

او ویژگی اصلی عاشورای امسال را رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط کرونایی دانست و اعلام کرد: تمام هیئات مذهبی دربرگزاری برنامه‌های عزاداری خود باید پایبند به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا باشند.

حجت‌الاسلام حاتمیان با اعلام اینکه امسال در ماه محرم برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران در استان کردستان ممنوع است، افزود: نذورات امسال در قالب بسته‌های حمایتی و معیشتی جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت:برای توزیع این بسته‌های حمایتی از سوی هیئات‌ مذهبی و با هماهنگی ادارات اوقاف، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و نهادهای حمایتی خانواده‌های نیازمند شناسایی و این بسته‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه براساس تصمیمات انجام شده تمام مراسم‌ عزاداری ماه محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اعلام کرد: مراسم‌ عزاداری در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری حداقل ۲ متری و کاهش ساعات برگزاری انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام حاتمیان با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک در مراسم محرم بیان کرد: در مراسم‌ سوگواری شهدای کربلا بویژه سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت، امسال جابجایی و دسته‌بندی هیئت‌ها و استفاده از طبل و سنج و وسایل مشابه ممنوع است.

او با تأکید بر اینکه برگزاری عزاداری در هیئات مذهبی منوط به مجوز ستاد مقابله با کرونا خواهد بود، یادآور شد: امسال برای برگزاری مراسم عزاداری باید هیئات مذهبی درخواست مجوز خود را در سامانه بیرق بارگذاری کنند و بعد از دریافت مجوز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به انجام آن اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان درپایان ضمن تاکید مجددبرفاصله گذاری و استفاده از ماسک بصورت مستمر برای عزاداران گفت: افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای از حضور در مراسم به جهت حفظ سلامت خود و دیگران خودداری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.