بهترین کمک به خانواده‌های تحت پوشش خودکفا ساختن آنهاست

رئیس کمیته امداد امام خمینی سلماس بر توانمندسازی مددجویان کمیته امداد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  مهدی خضرلو رئیس کمیته امداد امام خمینی سلماس در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در ۴ماهه اول سال جاری ۲۵ طرح اشتغالزایی و خودکفایی با اعتبار بالغ بر ۹میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال در زمینه دامپروری و تولیدی اجرا شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی سلماس افزود: هم اکنون ۴۴۲۱ خانواده شامل ۸۸۲۲ نفر تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که تقریبا ۸ درصد جمعیت خانوار این شهرستان را شامل می‌شود که نسبت به سال گذشته بر تعداد خانوار‌های تحت پوشش این نهاد افزوده شده است که امیدواریم با کمک مردم و خیرین بتوانیم با راه اندازی طرح‌های خود کفایی برای خانواده‌های تحت پوشش قدمی متفاوت برای کمک به نیازمندان جامعه برداریم.

خضرلو گفت: از مجموع خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ۶۷۵ خانواده سرپرست از کار افتاده ۹۵ خانواده زندانی، ۱۷۱۶ خانواده فوت سرپرست، ۱۹۳ خانواده سرپرست بیمار، ۱۹۵ خانواده مطلقه و ۶ خانواده فاقد والدین زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی سلماس اظهار داشت: ۴۵ نفر بیمار صعب العلاج و زمین گیر تحت حمایت این کمیته قرار دارند و با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، هزینه‌های بسیاری برای کمیته برای ارائه خدمات به این عزیزان در بردارد و در این زمینه نیازمند حمایت جدی خیرین بزرگوار این شهرستان برای خدمات دهی به این بیماران هستیم.

خضرلو همچنین به اشاره به طرح مسکن نیازمندان تحت پوشش گفت: در سال ۹۹ عملیات اجرایی ۷واحد مسکن مددجویی شهری را با کمک خیرین عزیز آغاز کرده ایم و تا بدین لحظه ۲میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برای احداث این واحد‌ها هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی سلماس افزود: با توجه به فشار‌های اقتصادی موجود، مشارکت مردم برای کمک به نیازمندان طی ۴ماهه سال۹۹ رشد ۱۰۰ درصدی داشته که جای دارد از تلاش‌های اصحاب رسانه و مردم نوعدوست سلماس در این خصوص کمال قدردانی و تشکر را داشته باشیم.

خضرلو گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگورای سالار شهیدان و سنت حسنه نذر و احسان امید است سمت و سوی این نذورات به سمت اطعام و احسان نیازمندان و کمک به فقرا و یتیمان قرار گیرد و بتوانیم خدمات بیشتری به خانواده‌های تحت پوشش خود ارائه دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی سلماس افزود: در همین راستا ۱۴ مرکز نیکوکاری آمادگی لازم با تمامی امکانات و نیروی انسانی، برای پخت، بسته بندی و پخش نذورات در بین نیازمندان در ایام محرم را دارد تا بتوانیم با رعایت اصول بهداشتی، نذورات را به دست نیازمندان واقعی برسانیم.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.