تفاهم نامه میان سازمان ثبت و بنیاد مسکن به امضا رسید

صبج امروز تفاهم نامه مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح کاداستر به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در اجرای مواد ۲، ۳،۹ قانون جامع حدنگار دستگاه‌های دولتی بر اساس آن باید مستندات اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود به همراه نقشه‌های مختصات جغرافیایی املاک و مسکن را تهیه و جهت صدور سند مالکیت حدنگار در اختیار سازمان ثبت قرار دهند و بدین منظور در جهت تسریع و تسهیل اجرای قانون جامع حدنگار تفاهم نامه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد.

موضوع این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حدنگاری و صدور اسناد مالکیت املاک روستا‌ها و شهرها، همکاری در زمینه حدنگاری و صدور اسناد اراضی تملیکی بنیاد مسکن از سوی سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری واگذار شده است، همکاری در تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای صادر شده در روستا‌ها و شهر‌ها به استناد قانون حدنگار است.

نحوه و ترتیب همکاری بر اساس این تفاهم نامه به این صورت است که بنیاد مسکن ضمن تعیین لایه‌های هندسی مورد نیاز و تهیه برنامه جامع تحویل نقشه‌ها مجتمع بر میزان حجم کار زمانبندی نحوه تحویل نام روستا‌ها را ظرف سه ماه از تاریخ انعقاد تفاهم نامه به سازمان ثبت اعلام می‌کند و مدیران کل بنیاد استان و ثبت استان موظفند در هر ماه گزارش عملکرد صدور اسناد مالکیت با امضای مشترک را به سازمان ثبت و بنیاد مسکن ارائه دهند همچنین سازمان ثبت یک نسخه از کلیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را جهت اطلاع و بهره گیری و بنیاد مسکن ارسال می‌کند.

در همین راستا در بنیاد مسکن و سازمان ثبت دستورالعمل لازم برای تبادل پرونده‌های صدور سند مالکیت املاک را به صورت فایل رقومی حداکثر ظرف مدت شش ماه تهیه می‌کنند.

لازم به ذکر است که این تفاهم نامه در ۳ ماده و ۲۴ بند تنظیم شده و به امضای علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسیده است.

بیشتر بخوانید

اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح کاداستر/ ارزیابی دقیق معاملات کشور با ثبت الکترونیکی اسناد

به پرونده‌هایی که متهم آن در دادگاه حاضر نمی‌شود، چگونه رسيدگي مي‌شود؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار