سرمایه گذاری تنها راهکار مقابله با بیکاری است

استاندار کرمانشاه بر تسهیل در روند سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را برای بهبود فضای کسب و کار به کار گیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند روز سه شنبه (۲۸ مرداد) در نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت:باید خود را با شرایط شیوع بیماری کرونا وفق دهیم تا دیگر هر عقب ماندگی را به گردن این ویروس نیندازیم.

او سرمایه گذاری را تنها راهکار مقابله با بیکاری دانست و افزود: با وجود فشار شیوع بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمریکا میل سرمایه گذاری در استان کرمانشاه افزایش یافته است.

استاندار کرمانشاه معتقد است که بخش خصوصی با وجود درگیر بودن با کاغذبازی‌های اداری و مشکلات اقتصادی همچنان پای کار است و در زمینه حفظ اشتغال موجود تلاش می‌کند.

بهبود فضای کسب و کار

بازوند با اشاره به افزایش جایگاه کرمانشاه در شاخص بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه نسبت به ۲ سال قبل، گفت: این شاخص در بهار امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا نسبت به زمستان و پاییز سال قبل یک پله کاهش پیدا کرده است.

بازوند بیان کرد: باید اقدامات کارشناسی لازم انجام شود تا در فصل‌های دیگر سال شاهد کاهش رتبه کرمانشاه در شاخص بهبود فضای کسب و کار نباشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز پس از صحبت‌های استاندار، گزارشی از وضعیت شاخص بهبود فضای کسب و کار ارایه کرد و گفت: براساس آمار اعلام شده در پایان بهار امسال کرمانشاه به همراه ۶ استان دیگر جایگاه ۱۸ در شاخص بهبود فضای کسب و کار را دارد.

هدایت حاتمی افزود: این جایگاه نسبت به بهار پارسال ۹ پله افزایش و نسبت به پاییز و زمستان یک پله کاهش را نشان می‌دهد.

او توضیح داد: شیوع بیماری کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد استان می‌تواند دلیل کاهش یک پله‌ای بهار امسال نسبت به زمستان سال قبل باشد.

تسهیل‌گری برای تولید

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از این نشست بر تسهیل در روند فعالیت تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم که در روند پیشرفت کار‌های اقتصادی مشکل ایجاد شود.

بازوند بیان کرد: کرونا و تحریم‌ها به اندازه کافی بر تولیدکنندگان فشار وارد می‌کند از این رو نباید فشار مضاعفی بر آنان وارد کنیم.

او افزود: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا بخشنامه‌های دست و پاگیر و مزاحم برای تولیدکنندگان حذف شود و روند توسعه اقتصادی در کرمانشاه تسهیل گردد.

در این نشست همچنین موضوع بازرسی تامین اجتماعی از واحد‌های تولیدی مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه هم در این رابطه توضیح داد: اکنون کارشناسان تامین اجتماعی در بازدید‌های خود علاوه بر بازرسی کارگاهی از حساب‌های بانکی تولیدکنندگان نیز حسابرسی می‌کنند.

کیوان کاشفی افزود: معمولا بازرسی کارشناسان تامین اجتماعی تنها از فضای کارگاهی محدود می‌شود و در قانون شفافیت لازم برای انجام حسابرسی وجود ندارد از این رو تقاضا داریم که این موضوع در دولت و صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تا تنگ نظری کارمندان ومدیران عوض نشود مشکل بی کاری استان حل نخواهد شد تنها کار که بلد هستند میگویند نداریم.نمیشود *نیست هیچوقت کار مردم را درست انجام نمیدهند
آخرین اخبار