ادعای جدید ترامپ درباره رویکرد مقامات ارشد برخی کشورها نسبت به انتخابات آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در اظهارات جدید خود مدعی شد مقامات ارشد روسیه، چین، ترکیه و کره‌شمالی خواستار پیروزی بایدن در انتخابات آتی کشورش هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جمع هواداران خود اظهارات جدیدی درباره مقامات ارشد روسیه، چین، ترکیه و کره‌شمالی داشته است.

ترامپ در اظهارات خود مدعی شد: «ولادیمیر پوتین»، «شی‌جینپینگ»، «رجب طیب اردوغان» و «کیم جونگ اون» مقامات ارشد روسیه، چین، ترکیه و کره‌شمالی «شطرنج‌بازان در کلاس جهانی» هستند و افزود: «آن‌ها آرزو دارند جو بایدن [نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سال جاری آمریکا] برنده شود. اما بایدن توانایی هم‌پا شدن با آن‌ها را نخواهد داشت زیرا او حتی در طلایی‌ترین سال‌های خود نیز خوب نبود.»

رئیس جمهور و نامزد حزب جمهور‌خواهان در انتخابات سال جاری آمریکا همچنین با ادعای اینکه «ایران نیز تمایل دارد بایدن در انتخابات پیروز شود» اظهارات پیشین خود را مبنی بر آنکه «اگر در انتخابات پیروز شوم به سرعت برای رسیدن توافق با ایران تلاش خواهم کرد» تکرار کرد.

علاوه بر این، ترامپ در سخنان خود مدعی شد بایدن تجربه و توانایی مذاکره با چین را ندارد و افزود: «اگر من در انتخابات پیروز نشوم، چین آمریکا را تصاحب کرده و مالک آن خواهد شد.»

همچنین امروز اخباری مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا در سفر به مینه سوتا گفته: «جو بایدن عروسک خیمه شب بازی جناح چپ افراط گرا است. اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، آمریکا به کشوری مانند ونزوئلا تبدیل خواهد شد» منتشر شده است.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا همچنان از پیشتازی جو بایدن نسبت به رقیب جمهوری خواه خود دونالد ترامپ حکایت دارد.

نتایج نظرسنجی جدید سی ان ان نشان داد جو بایدن با ۵۰ درصد از اقبال بیشتری در نزد مردم آمریکا برای رسیدن به ریاست جمهوری این کشور برخوردار است. نتایج این نظرسنجی نشان داد تنها ۴۶ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند در سوم نوامبر رای خود را به نفع ترامپ در صندوق خواهند انداخت.

البته به تازگی ترامپ بار دیگر روند انتخابات ۲۰۲۰ را زیر سوال برده و گفته است تنها در صورت تقلب او بازنده انتخابات سوم نوامبر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار