نخست وزیر عراق راهی واشنگتن شد

مصطفی الکاظمی برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا راهی واشنگتن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز سه شنبه، در رأس هیئتی دولتی و در پاسخ به دعوتی رسمی مقامات واشنگتن، بغداد، پایتخت عراق را به مقصد آمریکا ترک کرد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پس فردا پنجشنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد و قرار است گفتگو‌هایی در خصوص تقویت روابط دو جانبه میان بغداد و واشنگتن، در کنار گفتگو‌ها درباره تحولات جاری در صحنه بین المللی و نیز بررسی مسائل مورد اهمیت طرفین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در این دیدار گفتگو‌هایی نیز با مقامات ارشد آمریکایی خواهد شد که شامل بحث در خصوص روابط دو جانبه و تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های متعدد از جمله امنیت، اقتصاد، بهداشت و دیگر بخش‌ها می‌شود.

گفتنی است مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق پیش ازترک بغداد در سخنانی تاکید کرده بود این کشور همچنان به کمک‌های نظامی واشنگتن برای مقابله با تهدید گروه تروریستی داعش نیازمند است.

وی گفته بود با حملات تقریبا روزانه گروه‌های تروریستی علیه مراکز امنیتی، دولت عراق در حوزه امنیتی اصلاحاتی را انجام می‌دهد.

همچنین «فواد حسین» وزیر خارجه عراق بامداد امروز، سه‌شنبه در رأس هیئت مذاکره‌کننده عراقی در راستای برگزاری دور دیگری از گفتگو‌های راهبردی، وارد واشنگتن شده بود.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «فؤاد حسین» ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز عهده‌دار ریاست هیئت آمریکایی در این دور از مذاکرات است.

در این بیانیه آمده است: این دور از گفتگو‌ها در راستای مقدمه‌چینی برای مذاکراتی خواهد بود که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق ریاست آن را برعهده دارد و از طرف آمریکا نیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عهده‌دار هدایت این گفتگو‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار