کلاهبرداری ۱۱ میلیارد ریالی در پوشش موسسات آموزشی

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که با وعده دروغین سرمایه گذاری در قالب کلاس‌های آموزشی و تقویتی ۱۱ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

کلاهبرداری ۱۱ میلیارد ریالی در پوشش موسسات آموزشیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردارخلیل واعظی فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: فردی که با درج آگهی در یکی از پایگاه‌های تبلیغاتی با موضوع «موسسه آموزشی بوشهر» اقدام به تبلیغ سرمایه گذاری در زمینه تشکیل کلاس‌های آموزشی و تقویتی برای دانش آموزان و کنکوری‌ها می‌کرد، با تلاش ماموران پلیس فتا استان، شناسایی و دستگیر شد.

او افزود: متهم با معرفی خود به عنوان مدیر یکی از موسسات آموزشی بوشهر و راه اندازی محلی به نام موسسه آموزشی در این شهر، با همکاری همسرش با وعده‌های سرمایه گذاری دروغین آموزشی، توانسته بود عده‌ای را ترغیب و ۱۱ میلیارد ریال از متقاضیان کلاهبرداری کند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: متهم پس از دریافت وجه از مال باختگان، دیگر پاسخگوی تلفن نبوده و با ارسال پیام‌های تهدید به قتل از طریق شبکه واتس آپ و ترساندن آنها، از مراجعه شاکیان به مراجع قضائی و پلیسی جلوگیری کرده است.


بیشتر بخوانید


واعظی عنوان کرد: کلاهبردار به مال باختگان اعلام می‌کرده است که مبالغ دریافتی از شما برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، آموزشی و تقویتی و پرداخت هزینه کرایه محل برگزاری کلاس و هزینه حضور مدرسان پروازی استفاده می‌شود و سپس از شهریه دریافتی از دانش آموزان که چندین برابر هزینه پرداختی است هزینه‌های اولیه کسر و درصد بالایی سود به شما پرداخت می‌شود.

او گفت: در تحقیقات کارآگاهان پلیس فتا، هویت متهم که اهل یکی از شهرستان‌های جنوبی استان و دارای سوابق متعدد کیفری است مشخص و در بررسی‌های تکمیلی مشاهده شد که او از محل سکونتش فراری شده است.

متهم به فکر فرار از زندان!

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: پس از تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد که متهم به علت شکایت شاکی خصوصی و با موضوع اختلاف حساب در یکی از زندان‌های استان است که با هماهنگی مرجع قضائی به پلیس فتا منتقل شد. او در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرمی بود، اما با مشاهده مستندات گردآوری شده به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن پذیرفتن جرایم ارتکابی، چگونگی ارتکاب آن‌ها را تشریح و هدف خود را پرداخت بدهی‌های قبلی خود به شاکیانی اعلام کرد که پیش از این در مراجع قضائی به خاطر جرایم مالی علیه او شکایت کرده بودند.

واعظی عنوان کرد: در پی اعلام مسئولان زندان، متهم با تلاش زیادی به دنبال اجاره کردن سند ملکی برای سپردن وثیقه برای آزادی از زندان بود و حال مشخص شد که هدف احتمالی او از سپردن وثیقه، جلوگیری از دسترسی دستگاه قضا به او و فرار از مجازات قانونی تا قبل از مشخص شدن میزان جرایم ارتکابی، و فرار از کشور به صورت غیر قانونی بوده است.

مردم مراقب آگهی منتشر شده در سایت‌ها باشند

او تاکید کرد: با اشاره به نوع آگهی و وعده سرمایه گذاری و اشتغال زایی کاذب آموزشی از سوی متهم، احتمال افزایش مال باختگان و میزان مبلغ نهایی کلاهبرداری شده وجود دارد و نیازمند گذشت زمان، تحقیقات و بررسی‌های تکمیلی است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر به مردم توصیه کرد: برای پیشگیری از زیان دیدن در کلاهبرداری اینترنتی، به صرف مشاهده آگهی درج شده در سایت دیوار و یا سایر سایت‌های واسط اینترنتی به صحت ادعای عنوان شده اعتماد نکنند و پس از تحقیقات کامل و اطمینان از اصالت موضوع، فعالیت و سرمایه گذاری کنند. اگر چه بهتر است افراد از طریق موسسات و سازمان‌های معتبر، نیاز‌های کاری و سرمایه گذاری خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.