قاضی زاده هاشمی: وزیر ورزش درباره قرارداد ویلموتس باید پاسخگو باشد

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره قرارداد ویلموتس و مربیان خارجی استقلال و پرسپولیس توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان درباره قرارداد ویلموتس باید به سئوالات جواب بدهد. او  پاسخگوی همه مسائل ورزش به نمایندگان مجلس است. علاوه بر قرارداد سرمربی سابق تیم ملی، مشکلاتی در عقد قرارداد با مربیان خارجی باشگاه‌های فوتبال کشورمان هم داریم. من جزو هیئت تحقیق و تفحص از سرمربیان خارجی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بودم که اتفاقاتی در این زمینه رخ داده است.

او ادامه داد: قرارداد سرمربی تیم ملی و مربیان خارجی باشگاه‌های فوتبال کشورمان از یک پیش نویس واحد پیروی نمی‌کند و مفاد قرارداد متنوع است. بند‌های قید شده در قرارداد‌ها تابع سلایق است و چنین اتفاقی به فوتبال کشورمان ضربه می‌زند. به هر حال مربیان خارجی بدون استثنا از فوتبال کشورمان رفتند و در فیفا و حتی در دادگاه عالی ورزش،  ورزش ایران را محکوم کردند.  

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: قرارداد ویلموتس با سایر مربیان خارجی متفاوت است، چون ابعاد مختلفی دارد. به هر حال درباره عدد و رقم قرارداد، شناسایی ویلموتس و حتی مراحل انعقاد قرارداد بحث‌هایی وجود دارد. همچنین به جای اینکه سرمربی بلژیکی قبل از عقد قرارداد با تیم ملی به ایران بیاید، رئیس سابق فدراسیون فوتبال مجبور شد که به بلژیک برود. ویلموتس سابقه حضور در ایران را نداشت و کشورمان برای این مربی ناآشنا بود، اما مذاکرات با ویلموتس در سفارت ایران در بلژیک و هتل انجام شد و از آن زمان تا معرفی او به فوتبال ایران ابهاماتی وجود داشت. دلیل معرفی سرمربی تیم ملی فوتبال از طریق انجمن فرهنگی ایران - هلند  به وزیر ورزش کشورمان  باید بررسی شود.  


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.