تلاش‌ برای خاموش کردن آتش سوزی در منطقه حفاظت شده شیمبار  

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت: وزش باد‌های شدید، صعب‌العبور بودن و پوشش مرتعی بالا، از سختی‌های مهار آتش در منطقه حفاظت شده شیمبار است.

مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکادر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت:  علت تداوم آتش سوزی  کوه دلا در منطقه حفاظت شده شیمبار روزش باد‌های شدید و پوشش مرتعی بالا است که تاکنون نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست از شهرستان‌های اهواز، رامهرمز، ایذه، اندیمشک و پارک‌های ملی دز و کرخه به کمک نیرو‌های محیط‌بان منطقه حفاظت شده شیمبار در اندیکا حضور داشته اند.

او افزود: علاوه بر نیرو‌های محیط زیست نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان نیز در این اطفا حضور داشتند و برنامه مهار حریق امروز نیز با حضور بیش از ۴۰ نفر نیرو در منطقه و ارتفاعات ادامه خواهد یافت.

یوسفی بیان داشت: به علت وزش باد‌های شدید در منطقه کوه دلا این آتش سوزی در چهار جهت در حال گسترش به سمت دشت گل، منطقه شلا، سمت دریاچه سد و همچنین به سمت پل نگین می‌باشد و بیشتر تلاش بر این است تا آتش قبل از رسیدن به منطقه پل نگین که پوشش گیاهی و جنگلی بالایی دارد، مهار شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا  تصریح کرد: جوامع محلی نیز از دیروز در کنار نیرو‌های بسیج در این عملیات حضور داشتند و از روز گذشته عملیات هلی برد با کمک یک بالگرد هلال احمر آغاز شده که در جابجایی نیرو‌ها نقش بسزایی داشت و قرار است امروز بالگرد آبپاش نیز به منطقه اعزام شود و در برنامه مهار آتش مشارکت داشته باشد.


بیشتر بخوانید

این مقام مسئول گفت: کمبود تجهیزات همچون دمنده از مشکلات عمده است که مواد اطفای حریق روز گذشته از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست تامین و به منطقه ارسال شده است و در برآورد‌های اولیه نزدیک ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار از مناطق دچار حریق شده‌اند و تلاش‌ها برای شناسایی علت و عوامل آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.