رئیس سازمان برنامه و بودجه:

راه آهن اردبیل سال ۱۴۰۰ به قفقاز متصل می‌شود

نوبخت گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و این ابر پروژه به شبکه سراسری و حوزه قفقاز وصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: خوشبختانه در حال حاضر امکان صادرات محصول سیب‌زمینی در کشور فراهم شد و دولت نیز زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم کرده است و توسعه می‌دهد.

او با اشاره به اینکه هدف ما در اجرای راه‌آهن اردبیل اتصال به شبکه سراسری و حوزه قفقاز است، افزود: در این زمینه الحاق شدن این پروژه به حوزه پارس‌آباد و قفقاز در ردیف بودجه قرار می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در سفر به اردبیل طرح‌های عمرانی که نیاز به کمیسیون ماده ۲۳ داشته‌اند توسط سازمان برنامه و بودجه مجوزشان صادر شد و همچنین طرح‌های مجوز ماده ۵۶ نیز مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفتند.

نوبخت تصریح کرد: تمام پروژه‌ها و مصوبات رئیس جمهور در اردبیل اجرایی می‌شود و اعتبارات این پروژه‌ها بصورت ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد.

او افزود: سد خداآفرین نیز برای ما حائز اهمیت است و علاوه بر اعتبارات قبلی ۲۵۰ میلیارد تومان نیز تا پایان سال به این پروژه اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یکی از اولویت‌های دولت را اجرای طرح‌های تولیدی در سال جهش تولید عنوان کرد و افزود: در این راستا در استان اردبیل ۲ هزار و ۱۴ میلیارد تومان برای ۵۲ طرح سرمایه‌گذاری می‌شود که از این امر ۱۱ هزار و ۲۳۲ شغل در استان اردبیل ایجاد می‌شود که تا پایان امسال سهم دولت از این مبلغ بطور ۱۰۰ درصد اختصاص می‌یابد.

نوبخت گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و این ابر پروژه به شبکه سراسری و حوزه قفقاز نیز وصل می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار