۲۵ هزار بسته معیشتی جایگزین اطعام ایام محرم در فارس می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در بین عزادارن و نیازمندان به جای طبخ و توزیع غذا در ایام محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه امسال به دلیل شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرده به جای غذایی که هر سال در ایام محرم طبخ و توزیع می‌شد ۲۵ هزار بسته معیشتی در اختیار عزاداران و سایر مردم نیازمند قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بخشی از این بسته‌های معیشتی توسط مراکز افق در بقاع متبرکه و بخشی در بین نیازمندان حاشیه شهر‌ها توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه مراسم‌های عزاداری با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه فارس برگزار می‌شود، افزود: مراسم‌های عزاداری در فضای روباز بقاع متبرکه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال بحث تبلیغ از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در ایام محرم ۱۹۱ مبلغ بومی در فضای مجازی به وعظ و خطابه می‌پردازند و عده‌ای مبلغ نیز در فضای روباز بقاع متبرکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به این امر می‌پردازند.

او گفت: ۶۰ بقعه متبرکه در استان فارس میزبان طرح بصیرت عاشورایی هستند که این طرح شامل سخنرانی، مداحی و عزاداری است و تاکید می‌کنیم که همه این برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

موسوی از راه‌اندازی ۵۰ کانال در فضای مجازی با نام امامزادگان برای پخش زنده برنامه‌های بصیرت عاشورایی خبر داد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی معاون فرهنگی اوقاف فارس نیز در این نشست با بیان اینکه امسال اجازه ورود هیئت‌های مذهبی به صورت دسته جات عزاداری به بقاع متبرکه را نداریم و حرکت دسته جات عزاداری در خیابان ممنوع است، گفت: مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری به دو ساعت کاهش یافته است و حتما باید در فضای روباز برگزار شود.

او با بیان اینکه امسال برنامه رهروان زینبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۳ بقعه متبرکه شاخص برگزار می‌شود، اظهار کرد: صحن باز امامزادگان و بقاع متبرکه جهت استفاده هیئت‌های مذهبی که جایی برای برگزاری عزداری ندارند، آماده است.

صفری با بیان اینکه استفاده از ماسک در زمان برگزاری عزاداری الزامی و ورود اشخاص بدون ماسک به بقاع متبرکه ممنوع است، تصریح کرد: بخشی از درآمد موقوفات و بقاع متبرکه جهت خرید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک برای گروه‌های هدف در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه ویژه برنامه علمدار ولایت برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی در شب تاسوعا برگزار می‌شود، گفت: نماز ظهر عاشورا با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در ۴۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اگرمیخواهیداجرببریدفقط درخانهایشان بدهیدتابرسدبه دستشان بخوربخورزیاده تشکر
آخرین اخبار