آیین سیاهپوشانی شهر مقدس قم برگزار شد

آیین سیاهپوشانی قم با حضور جمعی از مسئولان،پیرغلامان و خانواده‌ شهدا در گلزار شهدای علی‌ابن‌جعفر (ع)برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیین سیاهپوشانی شهر مقدس قم در آستانه فرا رسیدن ماه محرم،عصر چهارشنبه در گلزار شهدای علی‌ابن‌جعفر (ع) قم با حضور جمعی از مسئولان، پیرغلامان، خانواده‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران و قشر‌های گوناگون مردم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای از خطیبان و مسئول ستاد مرکزی اعتکاف استان قم در این آیین به بیان عظمت ماه محرم پرداخت و بر تبیین و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه تاکید کرد.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اعلام آمادگی شهرداری قم در حمایت از برگزاری حسینیه‌های خانگی اظهار کرد: به گفته یکی از مسئولان شهرداری قم، این نهاد تاکنون حدود ۱۵۰۰ جلسه خانگی را حمایت کرده و در این زمینه گامی بلند برداشته است.

در پایان این مراسم، از طرف یکی از پیرغلامان شال سیاه به نشانه شروع عزاداری ماه محرم بر گردن برخی از شرکت کنندگان به صورت نمادین انداخته شد و با حضور جمعی از مسئولان پرچم مشکی عزاداری امام حسین (ع) در گلزار شهدا به اهتزار درآمد و در ادامه نیز نیرو‌های شهرداری از گلزار به سمت خیابان‌های مختلف شهر به منظور سیاهپوش کردن معابر شهری حرکت کردند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.