همه چیز در مورد عمل بینی گوشتی

اگر بینی شما گوشتی است و قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارید، در این مطلب به تمام ابهامات شما درباره‌ی عمل بینی گوشتی پاسخ می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر بینی شما گوشتی است و قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارید، حتماً تاکنون با نظرات مختلفی در مورد تصمیمتان مواجه شده‌اید. این نظرات معمولاً منفی هستند و شاید بسیاری از آن‌ها مبتنی بر شنیده‌های افراد هستند نه بر اساس واقعیت. در این مطلب به تمام ابهامات شما درباره‌ی عمل بینی گوشتی پاسخ می‌دهیم.


بیشتربخوانید


چگونه بفهمیم بینی ما گوشتی است؟

بینی گوشتی چند ویژگی دارد که باتوجه‌به آن‌ها می‌توان فهمید آیا نوع بینی واقعاً گوشتی است یا خیر. بینی بزرگ با پوست ضخیم و غدد متعدد چربی را بینی گوشتی می‌گویند. معمولاً اگر از زیر به بینی نگاه کنید، این نوع بینی‌ها به صورت نیم‌دایره و فاقد زاویه هستند. در بینی‌های گوشتی عموماً بافت غضروف ضعیف است و نوک بینی پهن می‌باشد. لازم به ذکر است که جراح زیبایی با معاینه‌ی بینی به راحتی نوع آن را تشخیص می‌دهد.

مشکلات بینی گوشتی برای جراحی زیبایی

جراحی زیبایی در این نوع بینی‌ها، به علت ضخیم بودن پوست، زیاد بودن بافت چربی و ضعیف بودن غضروف پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در جراحی بینی، بافت پوست دست‌کاری نمی‌شود؛ بنابراین ضخامت پوست در بینی‌های گوشتی در حین جراحی تغییری نخواهد کرد و این باعث می‌شود تغییراتی که جراح بر روی استخوان و غضروف بینی اعمال کرده است آن‌چنان قابل‌مشاهده نباشد، چون پوست ضخیم بینی مانند لایه‌ای قطور استخوان و غضروف بینی را می‌پوشاند. مشکل بعدی ساختار ضعیف غضروف در بینی‌های گوشتی می‌باشد. این مسئله، درصورتی‌که توسط جراح مورد توجه قرار نگیرد ممکن است منجر به عوارض ناخوشایندی شود.

عمل بینی گوشتی چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد یکی از معایب بینی گوشتی، ضعیف بودن ساختار غضروف در آن است. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین قسمت‌های عمل بینی گوشتی تقویت این ساختار است. درگذشته برای کوچک کردن نوک بینی و شکل بخشیدن به آن، مقدار زیادی از غضروف‌های بینی برداشته می‌شد. این کار باعث به‌وجودآمدن دو عارضه‌ی نامطلوب پس از جراحی زیبایی بینی می‌شد. اول اینکه به علت ضخیم و سنگین بودن پوست بینی گوشتی، غضروف این وزن را تحمل نمی‌کرد و فرد به مرور دچار افتادگی نوک بینی می‌شد.

عارضه‌ی بعدی این بود که با برداشتن غضروف، فضای خالی ایجاد شده و در این فضا لایه‌های جدید چربی تشکیل می‌شد و این موضوع باعث برگشتن شکل بینی به حالت قبلی خود بود. در نتیجه معمولاً افراد با بینی گوشتی از تصمیم خود برای جراحی زیبایی پشیمان می‌شدند. اما امروزه با پیشرفت دانش جراحی، می‌توان این مشکلات را تا حدود زیادی تعدیل کرد. در دوران حاضر، تکنیک‌های متعددی در جراحی بینی گوشتی استفاده می‌شود که عوارض بعدی را به شدت کاهش می‌دهد. جراح باتوجه‌به شرایط پوست ممکن است با برداشتن مقداری از لایه‌ی چربی ضخامت پوست را کاهش دهد تا نتایج تغییرات استخوان‌ها و غضروف بیشتر نمایان شود. همچنین روش‌هایی برای تقویت ساختار غضروفی وجود دارد. عموماً جراح تلاش می‌کند تا غضروف بینی را کم نکند و در صورت لزوم با برداشت غضروف از گوش و اضافه‌کردن آن به بینی ساختار مستحکمی ایجاد می‌کند. ایجاد یک ساختار مستحکم و باثبات یکی از ارکان موفقیت عمل بینی گوشتی است.

میزان موفقیت عمل بینی گوشتی

موفقیت در عمل بینی برای هر فردی معنای متفاوتی دارد. برخی افراد به دنبال عمل بینی طبیعی هستند و اینکه بینی‌شان زیباتر شود و عملکرد تنفسی‌شان بهبود پیدا کند. برای برخی دیگر کوچک شدن اندازه‌ی بینی و فانتزی شدن آن مهم است. درهرحال بهتر است بدانید در عمل بینی گوشتی، کاهش چشمگیر اندازه‌ی بینی به صورت کامل امکان‌پذیر نیست. زیرا در این نوع بینی باید ساختار غضروف بینی مستحکم شود و این موضوع با کاهش اندازه‌ی بینی مغایرت دارد. اما با جراحی زیبایی می‌توان عیوب بینی را رفع کرد و با ایجاد ظرافت در آن، ظاهر زیباتری به دست آورد.

دوران بهبودی پس از عمل بینی گوشتی

یکی از عوارض عمل بینی که در همه‌ی افراد رخ می‌دهد ورم بینی است. این تورم ناشی از آسیب به بافت‌ها و همچنین تجمع مایع است. لازم به ذکر است که بینی گوشتی بعد از عمل نیاز به مراقبت بیشتری دارد. در افراد با بینی گوشتی ورم بعد از عمل، بیشتر و طولانی‌تر خواهد بود؛ بنابراین فرد باید برای مشاهده‌ی نتیجه‌ی نهایی جراحی بینی صبور بوده و ناامید نشود.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.