استاندار گیلان:

تلاش با رویکرد صادرات غیرنفتی را باید مضاعف کنیم

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: باید با رویکرد صادرات غیرنفتی تلاشمان را مضاعف کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان زارع استاندار گیلان و نماینده عالی دولت در گیلان روز پنجشنبه در نشست تجلیل از برگزیدگان عرصه صنعت و معدن گیلان در رشت اظهار داشت: اعتمادی که کشور‌های همسایه ما به تجار و بازرگانان گیلانی دارند به عنوان ظرفیت خوب می‌تواند زمینه ساز فعالیت گسترده درعرصه بین المللی و اوراسیا باشد.

او با بیان این که تحریم‌ها با همه دشواری‌ها می‌تواند فرصتی برای تلاش به منظور ارتقاء سطح دانش، صادرات غیرنفتی و ... باشد متذکر شد: اگر نگاه ما این باشد که تحریم‌های نفتی کم می‌شود و شرایط را تحمل می‌کنیم و به قبل بر می‌گردیم نگرش اشتباه است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان داشت: امروز وضعیت اقتصادی در کشور ما به گونه‌ای است که باید برای عبور از شرایط فعلی، با حمایت و تسهیل امور به تولید و اشتغال رونق بخشیم و تمامی موانع، مشکلات و چالش‌ها را برطرف کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری شعار راهبردی جهش تولید در راستای تحقق و سیاست‌های برنامه‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: استان گیلان به سبب تعامل، همکاری و هماهنگی خوب بین مدیران و دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی، توفیقات خوبی را در این باره داشته است.

او در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید کوشش کنیم تا اقتصاد کشور را به مردم بسپاریم، اضافه کرد: در این ارتباط که به عنوان سیاست راهبردی است دولت راهبرد‌های حمایت و مشوق‌ها را مشخص و نقش اصلی تصدی گری اقتصاد کشور توسط بخش خصوصی اداره شود.

استاندار گیلان بیان داشت: اکنون که در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم لازم است تا همدلی، همکاری، فعالیتی مضاعف و کار جهادی انجام گیرد.

او اضافه کرد: اینکه رهبر معظم و تمام ارکان نظام و دولت بر راهبرد اقتصاد مقاومتی تاکید دارند ناظر به این است که از ظرفیت داخلی و منابع خودمان به شکل ممکن استفاده کنیم ما می‌توانیم شرایطی را فراهم آوریم که از ظرفیت‌های موجود بیش از پیش استفاده نماییم.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: با عزم دولت دوازدهم و سند راهبردی که نقشه راه است می‌توانیم در حوزه‌های مختلف اقتصادی برای جهش تولید، افزایش امید مردم و ظرفیت‌های اشتغال تلاش داشته باشیم.

در این مراسم صاحبان ۲۵ واحد صنعتی نمونه تجلیل شدند.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.