آیین بزرگداشت آیت الله تسخیری در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله تسخیری، از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مراسم بزرگداشت  آیت الله تسخیری، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و از منادیان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی دیشب پس از فرضیه مغرب و عشاء  با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

 این آیین  با حضور مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید، برخی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، طلاب و فضلای حوزه علمیه و سایر اقشار مردم برگزار شد.

 آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در این آیین  با تجلیل از نیم قرن خدمات مرحوم آیت الله تسخیری، تاکید کرد: او  عالمی بود که توانست نام اهل بیت (ع) را در اقصی نقاط جهان با استدلال و توانمندی علمی طنین انداز کند.

او جامعیت را دیگر ویژگی مرحوم آیت الله تسخیری عنوان کرد و گفت: این عالم فقید علاوه بر مباحث فقهی در بسیاری از مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صاحب نظر و اندیشه بود.

آیت الله اراکی افزود: آن مرحوم  با تسلط کامل به مبانی انقلاب اسلامی پیام اسلام و انقلاب اسلامی را به بسیاری از کشور‌ها منتقل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تالیفات بسیاری از ایشان در موضوعات مختلف به یادگار مانده است، از جامعه علمی و حوزوی خواست این آثار را جمع آوری و منتشر کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار