کوهستان عظیمیه کرج، میزبان کارآموزی سنگنوردی هلال احمری‌ها

دوره کارآموزی سنگنوردی با همکاری حوزه‌های آموزش هیئت کوهنوردی البرز و جمعیت هلال احمر شهرستان کرج طی ۳ روز در کوهستان عظیمیه کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، دوره کارآموزی سنگنوردی با همکاری حوزه‌های آموزش هیئت کوهنوردی البرز و جمعیت هلال احمر شهرستان کرج طی ۳ روز در کوهستان عظیمیه کرج برگزار شد؛ در این کارگاه نجاتگران با تجهیزاتی از قبیل؛ انواع کارابین، طناب، هشت فرود و انواع ابزار حمایت و فرود و همچنین شیوه‌های مختلف فرود و انواع صعود، گره‌های رایج در سنگنوردی و ... آشنا شدند.

سید فتح الله هاشم نژاد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج در این باره گفت: این دوره کارآموزی با هماهنگی کمیته آموزش هیئت کوهنوردی استان و مسئول آموزش هلال احمر کرج در راستای ارتقای تخصص و مهارت و توانایی نجاتگران در حوادث کوهستان، طی سه روز و با تدریس حسن نجاریان و علی کیا همتی، مدرسان عالی فدراسیون  از ۲۵ تا ۲۸ مرداد ماه در پایگاه کوهستانی عظیمیه کرج برگزار شد.

او با اشاره به ماهیت حوادث کوهستان و گرفتار شدن افراد در مسیر‌های صخره‌ای و دره‌ها در حین کوهپیمایی و لزوم امدادرسانی به حادثه دیدگان در شرایط مختلف، افزود: برگزاری دوره‌های تخصصی کارآموزی در رشته‌های مختلف ورزشی و مهارتی از جمله سنگنوردی، غارنوردی، غواصی و... در کنار آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر ضروری است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.