پرداخت بیش‌از ۷۳ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل متضرر از کرونا در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۳ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این میزان تسهیلات به ۸۰۳ کسب و کار آسیب دیده از کرونا اعم از خویش فرمایی، بیمه شده و یا فاقد بیمه در سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

او تعداد اشتغال طرح‌هایی که تاکنون تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند را ۹۶۰ نفر اعلام کرد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان به تمدید زمان نام‌نویسی بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات خبر داد.

او بیان کرد: پیرو مصوبه اخیر کارگروه ملی مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت زمانی تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به کسب و کار‌های بیمه نشده تا پایان شهریور ۹۹ و کسب و کار‌های بیمه شده تا ۱۵ شهریور ۹۹ تمدید شد.

جهاندیده افزود: اعطای این تسهیلات تنها برای صاحبان کسب و کاری که از طریق سامانه کارا به نشانی www.kara.mcls.gov.ir نام‌نویسی کرده و فرآیند پذیرش و معرفی آن‌ها به موسسه اعتباری طی شده باشد امکان پذیر است.

او با اشاره به سایر شرایط لازم به منظور دریافت این تسهیلات تصریح  کرد: واحد‌های کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و یا خویش فرمای دارای لیست بیمه باشند و در سال گذشته نیز فعال بوده و پس از شیوع کرونا یعنی اسفند نیروی کار خود را تعدیل نکرده باشند می‌توانند در سامانه فوق نام‌نویسی کرده و پس از طی مراحل لازم از تسهیلات بهره‌مند شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از موانع پیش رو برای دریافت تسهیلات کرونایی، نداشتن چک برگشتی بود که بر اساس مصوبه اخیر کارگروه ملی مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، این شرط از مقررات پرداخت تسهیلات بانکی مستثنی شد تا روند پرداخت تسهیلات کرونا به متقاضیان و صاحبان کسب و کار‌ها تسهیل شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار