فتاحی مطرح کرد؛

پساب تصفیه‌خانه بهشت زهرا (س) فاقد ویروس کروناست

مشاور اداره‌ کل محیط‌ زیست شهرداری تهران درباره نحوه فعالیت تصفیه خانه بهشت زهرا (س) در روزهای کرونایی توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله فتاحی مشاور اداره‌ کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در وبینار بین المللی پیامد‌های کووید ۱۹ بر مدیریت آب گفت: به‌ منظور بهینه‌سازی مصرف آب، تصفیه‌خانه بهشت زهرا (س) بازپیرایی شده و پساب خروجی آن برای جلوگیری از گسترش کرونا، وارد چاه جذبی می‌شود.

مشاور اداره‌ کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب در وبینار بین‌المللی پیامد‌های کووید ۱۹ بر مدیریت آب در کلانشهر‌ها گفت: مقدار آب مصرفی در بهشت زهرای تهران برای شست‌وشوی هر جسد با توجه به لزوم بهینه‌سازی مصرف آب و همچنین جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بازبینی شده و تصفیه خانه بهشت زهرا (س) توسط شهرداری تهران و با کمک شرکت آب و فاضلاب تهران و همراهی سازمان بهشت زهرا (س) جهت حذف ویروس کووید ۱۹ باز طراحی شد.

وی افزود: در تغییرات صورت‌ گرفته میزان کلر در پساب خروجی به ppm ۲ افزایش یافته و این پساب وارد چاه جذبی می‌شود که این امر از گسترش بیماری در زمین‌ها و جنگل‌های اطراف جلوگیری می‌کند. طبق نتایج آزمایش‌های انجام شده، ویروس کووید ۱۹ در پساب تصفیه شده این تصفیه‌خانه وجود ندارد.

چندی پیش نیز کرمی نژاد معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران ضمن بازدید از تصفیه خانه مجتمع عروجیان و سالن‌های تطهیر سازمان بهشت زهرا (س) گفت: خروجی پساب ناشی از تطهیر متوفیان کرونایی در سالن‌های تطهیر بهشت زهرا (س) بالاتر از حد استاندارد است و ۱۵ روز یک بار نمونه برداری و آزمایش می‌شود.

معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران گفت: عملکرد تصفیه خانه سازمان بهشت زهرا (س) در خروجی سالن‌های تطهیر مطلوب ارزیابی می‌شود و پساب خروجی آن طبق استاندارد‌های سازمان حفاظت از محیط زیست و حتی بالاتر از سطح استاندارد تأیید می‌شود.

معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: میزان کلرزنی و گندزدایی با کلر طبق توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی عمل می‌شود و این تصفیه خانه به سیستم آنلاین (بر خط) متصل است که لحظه‌ای گزارشات این مرکز را برای کارشناسان و مدیران ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: هر ۱۵ روز یک بار نیز به صورت حضوری کارشناسان و مدیران شرکت آب و فاضلاب تهران از این مرکز بازدید و نمونه برداری می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار