استاندار اردبیل:

توسعه همه جانبه جامعه نیازمند تقویت فرهنگ است

استاندار اردبیل گفت: توسعه همه جانبه جامعه نیازمند تقویت فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین افتتاح سریال تلویزیونی "میهمانی موقت " گفت: توسعه اقتصادی بدون توجه به حوزه فرهنگ در جامعه، موجب ایجاد بی تفاوتی به تمدن‌ها و گسترش بی معنایی می‌شود.

او با بیان اینکه بها دادن به حوزه فرهنگ و هنر در جامعه ضروری است، تصریح کرد: تولید برنامه‌ی مختلف با محتوای فرهنگی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج شیوه‌های مناسب زندگی موثر باشد.

استاندار اردبیل به وضعیت پیش آمده ناشی از شیوع کرونا در استان اشاره کرد و افزود: لازم است برنامه‌ها و فیلم‌هایی با محتوای فرهنگ سازی شیوه‌های ازدواج، ختم و سایر فعالیت‌های جمعی تولید و ترویج شود.

بهنام جو اظهار کرد: هنرمند به زبان هنر می‌تواند سبک زندگی و رفتار‌های متناسب با شرایط را انتقال داده و در این خصوص از شیوه‌های بیان جذاب و تاثیر گذار استفاده کند.

او با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت:نهضت عاشورا در قالب دانشگاهی است که درس انسانیت و فداکاری می‌دهد و همه ساله شیعیان از این مکتب درس زندگی و انسانیت آموخته و می‌آموزند.

استاندار اردبیل افزود: نهضت عاشورا فرهنگی است که هیچوقت فراموش نمی‌شود و در این روز امام حسین (ع) برای احیای فرهنگ و ادامه راه جدش و برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.