شهروندان مراقب کلاهبرداری در ایام محرم باشند

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند.

پلیس فتابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: با عنایت به فرا رسیدن ایام محرم افراد سود جو با سوء استفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم، به بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان از جمله بیماران کرونایی یا ایجاد شبهه در دادن نذری به تکایا و هیئت‌های مذهبی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او با بیان اینکه ممکن است تبلیغات گسترده‌ای توسط افراد سود جو در خصوص جمع آوری نذورات صورت بگیرد، افزود: شهروندان هرگونه واریز وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیئت‌های مذهبی، مؤسسات خیریه استانی واریز و جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی، از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشر شده در فضای مجازی خودداری نمایند.

سرهنگ آدینه لو گفت: در سنوات گذشته شاهد راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی با عنوان" نذری‌یاب" بودیم که این افراد با درج مطالب کذب باعث ازدحام مردم و موجبات آزار و اذیت شهروندان را فراهم می‌نمودند که ضمن شناسائی آن‌ها، برخورد قانونی صورت گرفت.

رئیس پلیس فتا زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا وب‌‍سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.