همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

همایش شیرخوارگان حسینی در حرم شاهچراغ (ع)

امسال با توجه به معضل جهانی کرونا، مراسم همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم برای توسل به باب الحوائج حضرت علی اصغر (ع) به صورت مجازی برگزار شد.

شاهرخ صبوری دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: همزمان با سراسر کشور مراسم شیرخوارگان در حرم حضرت شاهچراغ (ع) و دیگر حسینیه‌ها، تکایا و امامزادگان استان فارس به صورت مجازی برگزار شد.

او افزود: مراسم هم نوایی با حضرت رباب (س)، از طریق فضای مجازی پخش شد و هم زمان مادران فارسی با روی دست گرفتن فرزندان شیرخوارشان در منزل خود در جای جای فارس، با حضرت رباب (س)، هم نوا شدند.

صبوری ادامه داد: مراسم شیرخوارگان حسینی هر سال در ۶۰۰ نقطه استان فارس برگزار می‌شد که در بزرگترین همایش کشوری، در حرم شاهچراغ (ع)، مادران با سبزپوش کردن نوزادان خود، در غم کربلایی‌ها شریک می‌شدند.

 دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان فارس تصریح کرد: فارس در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی کشور در ۷ سال متوالی از لحاظ کمی و کیفی مقام نخست را کسب کرده است.

مسئول هیئت و مرکز فرهنگی و مذهبی خادمین عاشقان ثارالله شیراز، ادامه داد: طرح پویش نذر شیر از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شده و از مادران داری شیرخوار زیر یکسال دعوت می‌شود شیر مازاد بر مصرف خود را به بانک شیر اهدا کنند تا در اختیار کودکان نیارمند به شیر قرار گیرد.

او با اشاره به برگزاری مراسم روضه خوانی و عزاداری امسال با شعار هرخانه یک حسینیه، افزود: برنامه همدلی و کمک مومنانه در قالب پویش دستان کوچک،  پویش همدلی و مواسات خانواده بزرگ شیرخوارگان حسینی برگزار می شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.