اردوغان: بزرگ‌ترین میدان گازی تاریخ ترکیه را در دریای سیاه کشف کردیم

رئیس‌جمهور ترکیه از بزرگ‌ترین اکتشاف میدان گازی در تاریخ این کشور در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی در روز جمعه اعلام کرد بزرگ‌ترین اکتشاف میدان گازی در تاریخ این کشور در دریای سیاه به وقوع پیوسته است.

اردوغان گفت: این میدان گازی ۳۲۰ میلیارد متر مکعب وسعت دارد؛ هدف ما این است که گاز طبیعی آن را تا سال ۲۰۲۳ آماده توزیع و فروش کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: ما تا کنون منابع طبیعی را از دیگر کشور‌ها وارد می‌کردیم و این یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود. به زودی اخبار مشابهی را از دریای مدیترانه نیز خواهید شنید.

پیش از این خبرگزاری «اخلاص» ترکیه به نقل از یک مقام این کشور اعلام کرد این کشور موفق به کشف ذخایر گاز به میزان ۸۰۰ میلیارد متر مکعب در غرب دریای سیاه شده است.

نشریه بلومبرگ در روز چهارشنبه به نقل از منابع ترکیه‌ای گزارش داده بود که دولت ترکیه توانسته در دریای سیاه منابع گاز طبیعی کشف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
من به عنوان یک فرد ایرانی این کشف را به دولت و ملت همسایه و دوست ترکیه تبریک می گوییم و امیدوار هستم روزی مثل کشورهای اروپایی ما نیز با کشور ترکیه و عراق و افغانستان و پاکستان و قطر و سایر همسایگان یک اتحادیه با پول مشترک مثل اتحادیه اروپا تشکیل بدهیم ویک زندگی برد و بردی را در کنار هم اغاز کنیم.
آخرین اخبار