در تشریح وضعیت کرونایی استان کردستان مطرح شد؛

نگرانی وزارت بهداشت از برگزاری مراسم عروسی و مولودی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برگزاری مراسم عروسی، مولودی خوانی، دورهمی‌های خانوادگی در مناطق و باغ‌های حاشیه شهر‌ها ، از جمله نگرانی‌های همکاران ما در مدیریت اپیدمی بیماری کروناست.

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در استان کردستان گفت: موارد ابتلا و بستری روزانه در استان کردستان مجددا روند صعودی به خود گرفته و این روند افزایشی با شیب تند و نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است.

او افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بانه، بیجار، سقز، سنندج، کمیاران و مریوان در این استان در وضعیت قرمز، شهرستان قروه در وضعیت هشدار یا پرخطر و شهرستان‌های دهگلان و دیوان‌دره در وضعیت زرد و خطر متوسط بیماری قرار دارند.

لاری ادامه داد: کلیه شهرستان‌های قرمز استان کردستان در فهرست شهرستان‌های دارای وضعیت حاد و خطرناک بیماری کووید-۱۹ هستند که لزوم نظارت بر اجرای صحیح محدودتی‌های ویژه ستاد ملی در شهرستان‌های یاد شده از سوی مسئولان استانی، ضروری است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان کردستان، حدود ۴۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده است که این عدد از میانگین کشوری بالاتر است. همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته، حدود ۴۱ نفر به ازای هر یک میلیون نفر بوده است که این شاخص هم از میانگین کشوری بالاتر است.

لاری گفت: در حال حاضر ۲۸۵ بیمار قطعی مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کردستان بستری هستند که ۴۲ نفر از این بیماران به علت شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او با اشاره به برگزاری مراسم های مذهبی و عروسی در کرد: برگزاری مراسم عروسی، مولودی خوانی، دورهمی‌های خانوادگی در مناطق و باغ‌های حاشیه شهر‌ها و همچنین تردد مسافران از مناطق مرزی استان، از جمله نگرانی‌های همکاران ما در مدیریت اپیدمی بیماری در استان کردستان است که امیدواریم با همکاری مسئولان و مردم این استان و پرهیز از رفتار‌های اجتماعی پرخطر و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی این استان، شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در استان کردستان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار