ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم ایران طی یک ماه با ما توافق می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری مدعی شد در صورت پیروزی در انتخابات تنها در مدت یک ماه با ایران توافق خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بار دیگر مدعی شد چنانچه در انتخابات پیروز شود در مدت تنها یک ماه با ایران توافق خواهد کرد.

ترامپ مدعی شد: «بعد از اینکه من در انتخابات پیروز شوم، ایران اگر ظرف یک هفته با من توافق نکند، ظرف یک ماه توافق خواهد کرد.»

این سخنان ترامپ در حالی است که شب گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، خواستار فعال‌سازی مکانیسم ماشه برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ظرف ۳۰ روز شده بود.

آمریکا که پیش از این نتوانست اجماعی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت ایجاد کند، روز پنج‌شنبه از فعال‌کردن مکانیزم ماشه خبر داد.

اقدام اخیر آمریکا موجب انتقاد رقبا و شرکای واشنگتن شده است. چین، روسیه و اتحادیه اروپا تاکید کردند که اقدام آمریکا در فعال‌کردن مکانیزم ماشه، غیرقانونی است، چراکه واشنگتن دیگر در توافق برجام حضور ندارد و نمی‌تواند به بندی که در توافق برجام هست مراجعه کند.

کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس مخالفت خود را با درخواست آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه اعلام و نامه‌ای در این باره به سازمان ملل ارسال کردند.

در همین حال جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد آمریکا نمی‌تواند از سازوکار حل‌وفصل اختلافات در برجام استفاده کند، چرا که از این توافق خارج شده است. 

هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی پیامی در حساب توییتری خود تاکید کرد که آمریکا از برجام خارج شده و نمی‌تواند مکانیزم ماشه را فعال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم ایران طی یک ماه با ما توافق می‌کند
جواب: شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
با انداختن يه بمب هيدروژني رو تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
دوست گل
زدن موشک کروز به سمت کشوری مثل ایران دیگر جزو محالاته
چه برسه به بمب هیدروژنی
کمی تحقیق میتونی پی ببری چرا حتی اسراییل که توی منطقه هست نمیتونه از بمب هسته ای استفاده کنه چه برسه به آمریکای دور
لابد از روی ناو میخواد بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
این یانکی‌های نادان قبلا هم خواستند از این سلاح استفاده کنند ولی نتونستند. مصاحبه یکی از نظامیهای مسئول سیلوهای اتمی آمریکا رو تو یوتیوب ببینید متوجه میشید. سفینه بزرگی که بالای منطقه قرار میگیره و کل موشکها رو تو شعاع چند ده کیلومتری از کار میندازه. یا سفینه دیگه‌ای که به سرعت به موشک قاره پیمای آمریکا نزدیک میشه و با شلیک یه پرتو موشک رو نابود و به سرعت دور میشه. اینا اگه تونسته بودند تا حالا صدبار از سلاح اتمی استفاده کرده بودند. نه فقط آمریکا که شوروی سابق هم مشابه همین اتفاق براش افتاده. دنیا سر و صاحب داره،‌ همینطور الکی نیست که هرکی عشقش کشید بزنه زمین رو نابود کنه
آخرین اخبار