برخورد با هیات‌های عزاداری که سلامت مردم را تهدید می کنند

استاندار کرمانشاه گفت : باتوجه به شیوع بیماری کرونا با هیات‌های عزاداری که سلامت مردم را تهدید کنند و برای مردم خطرآفرین باشند، برخورد می‌شود.

برخورد با هیات‌های عزاداری که سلامت مردم را تهدید کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : پروتکل‌های بهداشتی باید در آیین‌های عزاداری بادقت رعایت شود.

او با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک قانون است، گفت : براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا عزاداری باید تنها در فضای باز باشد و پذیرایی در مساجد و مکان‌های سربسته ممنوع است.

استاندار کرمانشاه افزود: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری رعایت نشود امکان دارد که با یک وضعیت بحرانی در رابطه با شیوع بیماری کرونا روبه رو شویم.

بازوند ادامه داد: براساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است عمده هیات‌های مذهبی سطح استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما کماکان برخی از هیات‌ها هستند که به این موضوع بی توجه هستند.

او افزود: تذکر‌های لازم به این هیات‌ها داده شده است و در صورتی که پروتکل‌ها رعایت نشود با آنان برخورد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر هیاتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند و منجر به انتقال ویروس شود، مسئولیت قانونی با مدیران آن خواهد بود و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بازوند گفت: به طور قطع ائمه معصوم و سید و سالار شهدا نیز راضی به برگزاری مراسم عزا در شرایطی که سلامت مردم در خطر باشد، نیستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.