واشنگتن‌پست: دونالد ترامپ بر جنایت بن‌سلمان در ترور خاشقجی سرپوش می‌گذارد

واشنگتن‌پست طی گزارشی تاکید کرد که دونالد ترامپ در راستای حمایت‌های واشنگتن از آل‌سعود، بر جنایت بن‌سلمان در ترور خاشقجی سرپوش می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واشنگتن‌پست طی گزارشی تاکید کرد که دونالد ترامپ از رسیدگی به پرونده جمال خاشقجی ممانعت می‌کند و بر جنایتی که محمد بن‌سلمان مرتکب آن شده، سرپوش می‌گذارد.

در این گزارش تاکید شده که دولت ترامپ در راستای حمایت از محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان، بار‌ها درخواست‌های کنگره برای پیگیری پرونده ترور خاشقجی را با چالش مواجه کرده است. نقش منفی ترامپ در این‌باره در حالی است که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرده که به احتمال فراوان، محمد بن‌سلمان حکم ترور خاشقجی را صادر کرده است.

واشنگتن پست همچنین نوشت که دولت ترامپ به هشدار‌های اعضای سنا برای تسریع و پیگیری پرونده ترور روزنامه‌نگار عربستانی توجهی نمی‌کند.

واشنگتن‌پست تاکید کرد که دولت ترامپ با این بهانه که ارائه گزارش درباره جزئیات ترور خاشقجی منابع اطلاعاتی را به خطر می‌اندازد، به خواسته‌های سران آمریکایی برای ارائه گزارش در این‌باره توجهی نمی‌کند.

واشنگتن‌پست ضمن اشاره به صدور دادخواستی جدید درباره پرونده ترور خاشقجی، ابراز امیدواری کرد که دروغ‌های کاخ سفید برملا شود و رویکرد سیاست خارجی آمریکا در رابطه عربستان و محمد بن‌سلمان تغییر کند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی که منتقد جدی عملکرد محمد بن‌سلمان بود، پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، هرگز از این مکان خارج نشد. گفته شده که اسناد موجود بر نقش بن‌سلمان در ترور خاشقجی دلالت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار