استاندار سیستان و بلوچستان:

تقسیمات کشوری یکی از شاخص‌های تاثیرگذار در توسعه است

موهبتی گفت: یکی از شاخص‌های تاثیرگذار و مهم در توسعه موضوع تقسیمات کشوری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی  استاندار سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح شهرستان تفتان اظهارداشت: این شهرستان دارای ظرفیت و ویژگی‌های بسیاری است که در کمتر جایی از کشور می‌توان نظیر آن را یافت.

او  ادامه داد: کشاورزی، دامداری، گردشگری، معدن و صنعت از جمله ظرفیت‌های شهرستان تفتان است که در صورت توجه باعث پیشرفت این منطقه خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به مجاورت این شهرستان به قله تفتان، جاری بودن چشمه سارها، وجود باغات میوه و مناطق بکر و بی‌نظیر در حوزه گردشگری و بوم‌گردی می‌تواند نقش بسیار مهمی در این استان ایفا کند.

او تصریح کرد: مراتع شهرستان تفتان گنجینه بی‌بدیلی است که با رعایت زمان و نحوه چرای دام می‌تواند نقش مهمی در پرورش دام داشته باشد.

موهبتی اظهارداشت: با توجه به شرایط کنونی جامعه، شهرستان تفتان می‌تواند نقش مهم و کمک کننده‌ای برای توسعه منطقه، استان و کشور داشته باشد.

او وجود اقوام و طوایف مختلف در سیستان و بلوچستان را گنجینه‌ای گران‌بها دانست و افزود: سران طوایف و بزرگان هر طایفه باید با مشارکت سایر اقوام به کار سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت و تولید اشتغال برای جوانان این منطقه اقدام کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سند آمایش شهرستان تفتان باید تهیه، تنظیم و از نظرات افراد استفاده شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: سیستان و بلوچستان استانی وسیع و پهناور است و در مقایسه به وسعت ۱۰ استان کشور است.

علی زینی وند با بیان اینکه در یک و نیم سال گذشته چهار شهرستان به مجموعه شهرستان‌های سیستان و بلوچستان اضافه شده است افزود:هم‌اینک ۲۳ شهرستان در این استان داریم که تلاش می‌شود تا پایان دولت سه یا چهار شهرستان دیگر نیز اضافه شود.

او  ادامه داد: ارتقای مناطق مختلف سیستان و بلوچستان به شهرستان مزیت‌های بسیاری دارد که از جمله مهمترین آن مشارکت مردم است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان تفتان چهار هزار و ۷۳۶کیلومتر وسعت، ۴۵ هزار نفر جمعیت و ۱۲ هزار و ۶۰۰ خانوار دارد.

او تصریح کرد: این شهرستان در سه بخش اسکل آباد و تفتان جنوبی، بخش نازیل با دهستان چاه احمد، با مرکزیت نازیل، بخش گوهر کوه با محوریت دهستان گوهرکوه و شیرآباد است.

زینی وند اظهارداشت: تفتان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه اقتصادی، دامپروری، گردشگری، معدن و ترانزیت دارد که با مشارکت مردم و توجه دولتمردان شاهد پیشرفت و توسعه این شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار