در طول هفت سال گذشته صورت گرفت؛

افتتاح سه هزار و ۷۲۶ طرح در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در طول هفت سال گذشته سه هزار و ۷۲۶ طرح در این استان با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در برنامه تلویزیونی چشم انداز اظهار داشت: در هفته دولت جاری حدود ۳۴۸ طرح در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که برای اجرای و تکمیل این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و این طرح‌ها اشتغال ۹۰۰ نفر را به همراه دارد.

او افزود: در طول هفت سال گذشته سه هزار و ۷۲۶ طرح در این استان با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: در حوزه محرومیت زدایی علاوه بر اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه اعطای اشتغال، اقداماتی از سوی گروه‌های جهادی، خیرین و سایر نهاد‌های متولی انجام شده است.

او با تأکید بر اینکه اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف باید به اطلاع عموم برسد ادامه داد: ارتباط مدیران با اهالی رسانه کمرنگ است، مدیران باید اهالی رسانه ارتباط مؤثری داشته باشند، بی‌اطلاعی مردم از خدمات دولت موجب بدبینی می‌شود، مدیران برای این کار هزینه کنند.

عباسی با بیان اینکه در تمامی دولت‌ها ضعف و کاستی‌هایی وجود دارد گفت: مسئولان موظف هستند در نظام جمهوری اسلامی با مردم با خوشرویی برخورد کنند، برخورد خوش در اذهان مردم ماندگار است، همچنین در هفته دولت فرمانداران از تریبون‌های مختلف این خدمات را به اطلاع مردم برسانند.

او با بیان اینکه دو پروژه مهم در حوزه زیرساخت در چهارمحال و بختیاری کلید خورده است افزود: اجرای پروژه محور شهرکرد، بروجن، لردگان به خوزستان در حال اتمام است و پروژه شهرکرد، شلمزار، ناغان به خوزستان از سوی بانک رفاه کارگران و همکاری چند سرمایه‌گذار به زودی در استان کلید می‌خورد، اتمام این پروژه‌ها مزایای بسیاری برای مردم این استان به همراه دارد.

عباسی اضافه کرد: احداث دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی محرومان در چهارمحال و بختیاری در حال اتمام است و احداث یکهزار واحد مسکونی دیگر به سرعت در استان آغاز می‌شود در صورت اتمام عملیات اجرایی این واحد‌ها مجدداً سهمیه‌ای به استان در این حوزه اختصاص پیدا می‌کند.

او با اشاره به اجرای پروژه انتقال آب بن به بروجن ادامه داد: این پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد مراحل انعقاد قرارداد با یک پیمانکار توانمند برای اجرای این پروژه به سرعت انجام شود و استاندار استان مجاور نیز مقدمات اجرای مابقی این پروژه در استان مجاور را فراهم کند.

عباسی در خصوص آمار بالای بیکاری در بین قشر تحصیل کرده در چهارمحال و بختیاری گفت: باید آموزش‌های کوتاه مدت سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های بلندمدت مراکز علمی بر اساس نیازسنجی واحد‌های تولیدی و بازار کار صورت بگیرد تا بتوان زمینه ایجاد اشتغال در این قشر را فراهم کرد.

او در پایان با بیان اینکه در تعطیلات پیش‌رو، ورود مسافران به چهارمحال و بختیاری یکی از دغدغه‌های ما است افزود: امکانات بهداشتی و درمانی ما محدود است، در صورت بی توجهی به رعایت فاصله اجتماعی، شکل گیری تجمع و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ممکن است وضعیت شیوع کرونا در استان بحرانی شود، بنابراین فرمانداران باید باتوجه به وضعیت شهرستان محدودیت‌ها را تشدید کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار