کاهش ۳ برابری روز‌های ناسالم هوای اراک

تعداد روز‌های ناسالم هوای اراک در مدت شش سال ۳ برابر کاهش یافته است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رضا میرزائی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در موضوعات مختلف زیست محیطی در استان مرکزی گفت: تعداد روز‌های ناسالم هوای  اراک از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ کاهش حدود سه برابری داشته و از ۱۱۵ روز در سال ۹۲ به ۴۰ روز در پایان سال ۹۸ رسیده است.

میرزائی ضمن تشریح اقدامات شاخص حفاظت محیط زیست استان در دولت دوازدهم افزود: تعداد روز‌های ناسالم هوای اراک در سال ۹۳ به ۵۰ روز، در سال ۹۴ به ۳۷ روز، در سال ۹۵ به ۱۰۵ روز، در سال ۹۶ به ۶۳ روز و در ۹۷ به ۴۷ روز رسید.

او با بیان اینکه، تعداد صنایع آلاینده در استان مرکزی در دولت تدبیر و امید با کاهش چشمگیری همراه بوده و از ۱۵۵ واحد در سال ۹۲ به ۶۴ واحد در پایان سال ۹۸ رسیده اضافه کرد: پایش و خود اظهاری صنایع هم در این مدت در استان مرکزی افزایش چشمگیری داشته و از ۳۲۷ مورد در سال ۹۲ به ۵۳۳ مورد در پایان سال ۹۸ رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد:نصب ۲۴۸ عدد بنچ‌مارک (سازه‌های بتونی با وزن تقریبی ۶۵۰ کیلوگرم) به منظور تعیین حریم تالاب در سال ۹۵، تکمیل عملیات سازه‌ای و مستحکم سازی برج ۲ منظوره دیده‌بانی و پرنده‌نگری تالاب میقان، اجرای پروژه کرسی‌چینی و فنس‌کشی به طول ۴۰۰ متر به همراه تعبیه درب ورودی از جنس فنس در اطراف برج پرنده‌نگری تالاب میقان اراک در سال ۹۷ از اقدامات این اداره بوده است.

او ادامه داد: واکاوی، کاشت، آبیاری و نگهداری نهال‌های قره داغ و کاشت ۶۲ هکتار گیاه بومی در سال ۹۴ برگرداندن یک میلیون تن ازباطله‌های شرکت املاح به محل گودال‌های ایجاد شده در تالاب میقان در سال ۹۷ را از دیگر اقدامات در سال ۹۷ عنوان کرد.

میرزائی اظهار کرد: ایجاد دایک حفاظتی (یک نوع سازه) اطراف تالاب به منظور جلوگیری از پیشروی پساب تصفیه خانه فاضلاب، لایروبی کانال برای انتقال آب، افتتاح و فعال سازی پاسگاه محیط‌بانی داودآباد در سال ۹۸ و تجهیز اداره کل با امکانات نوین برای مقابله با بحران از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

او ضمن تبریک هفته دولت به خادمان مردم در دولت گفت: برنامه جامع دولت دوازدهم در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار با هدف تداوم دولت محیط زیست از طریق رعایت استاندارد‌های محیط زیستی در برنامه‌ریزی توسعه، ارتقای مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست، پیگیری اقتصاد سبز و ارتقای سطح شفافیت محیط زیستی انتشار یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد رویکرد حمایتی و حفاظتی دولت دوازدهم از محیط زیست نشان میدهد که این مهم بعنوان یکی از فراگیرترین مطالبات مردم توجه خاص دولت است و امید است درآینده نیزگام‌های اساسی درعرصه حفاظت زیست برداشته شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.