مراکز کارآفرینی مهارت بنیان در زنجان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: مراکز کارآفرینی مهارت بنیان در زنجان با هدف تشکیل تیم‌های کارآفرینی راه اندازی می شود.

انصاری مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: رویکرد اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ارائه آموزش‌های مهارتی برای افراد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش در مراکز جوار کارگاهی، بین کارگاهی دارای مجوز (دوال آلمان) فعالیت می‌کند، بیان کرد: مرکز مهارت، خلاقیت و اشتغال با عنوان کارآفرینی مهارت بنیان با همکاری پارک علم و فن‌آوری ابهر، خدابنده، طارم و زنجان که دارای مجوز بوده ایجاد شده است.

او خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد مرکز مهارت تشکیل تیم‌های کارآفرینی و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان است.

انصاری همچنین از ارائه آموزش‌هایی در حوزه صنعت توریسم و گردشگری و تجهیز مرکز هتل‌داری و گردشگری در مرکز آموزش سلطانیه یاد کرد و گفت: برنامه‌ریزی در مورد ارائه آموزش‌های فن‌آوری‌های سبز و ملاحظات زیست محیطی و استفاده از انرژی خورشیدی در بخش روستایی و شهری در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی عنوان کرد: آموزش‌هایی در قالب طرح تکاپو و آمایش سرزمین نیز ارائه شده است.

او با اشاره به اجرای آموزش‌های کم‌تر توسعه یافته در شهرستان ایجرود بیان کرد: اجرای آموزش‌های مهارتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی شامل آموزش به زنان سرپرست خانوار، آموزش به معلولان، خانواده‌های معتادین و زندانیان با همکاری کمیته امداد و بهزیستی انجام می‌شود.

انصاری ادامه داد: تجهیز و به‌روز رسانی کارگاه‌های جدید مطابق با تکنولوژی‌های روز نیز در دستور کار اداره کل فنی و حرفه‌ای قرار دارد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.